mercury Startet 25.April.2010 Link til dette innlegget Startet 25.April.2010 hva er best å bruke for å få vinduene i båten rene? har type plexi glass, men sett imot sola, er det en type film som ikke er å få bort. Prøvd rødsprit,jif vindusrens,vanlig vindusrens, og polering.. lite hjelper:=( Sitér dette innlegget Link to post
index Svart 25.April.2010 Link til dette innlegget Svart 25.April.2010 Plexiglass vil vel aldri bli like gjennomsiktige som vanlig glass. Det eneste som kan gjøres er å polere, f.eks med Autosol eller tannkrem. Dette vil slipe bort eventuell oksidasjon i overflaten, men som sagt 100% vil det nok aldri bli... Sitér dette innlegget "First they ignore you, then they ridicule you, then they fight you, then you win." - Mahatma Gandhi Link to post
Lykken VI Svart 25.April.2010 Link til dette innlegget Svart 25.April.2010 Jeg brukte konsentret vinduspylervæske, så utblandet vindusvæske. Ettepå polerte jeg med rain-x i to omganger, og pusset med tørr klut/poleringsduk. På innsiden brukte jeg ett middel for å hindre dogg. Det ble bra. Kansje det ikke fungerer på dine ruter, men det kan være vært å prøve. Sitér dette innlegget Tidligere langtidseide båter: Spissbåt 13fot m 3,5hk. Rana 13 m 18hk. GH 14 m 30hk. Møring snekke 21 m Volvo Penta. Delta 20 m 90hk. + deleier i 14plastbåt m 9,9hk. Link to post
Dieselboy Svart 25.April.2010 Link til dette innlegget Svart 25.April.2010 Poler opp med autosol, vask grundig med MICROFIBER til glass. Bruk kun rent lunket vann. Sitér dette innlegget Link to post
Lazy Svart 25.April.2010 Link til dette innlegget Svart 25.April.2010 Bruk vann og microfiberfille.. Har også brukt vindus polish fra Biltema denne virker fint men man må fjerne alt salt først. Har også brukt mange rare vidundermidler for vindu, en var konge på glasset i vedovnen hjemme men helt ubrukelig til bilvindu Sitér dette innlegget Link to post
Lazy Svart 25.April.2010 Link til dette innlegget Svart 25.April.2010 tror nok jeg ville være litt forsiktig med noe som har slipemidlere i seg på plexiglass.... Sitér dette innlegget Link to post
Jan E. Svart 26.April.2010 Link til dette innlegget Svart 26.April.2010 Velkjent problem på Plexi/Lexan glasset foran lysene på mange biler. Google: polish plastic headlight Så får en mange tips på hvordan det kan gjøres. De fleste merkene av poleringsmiddeler har også en plasticlinsepolish i sortementet. Sitér dette innlegget Jara Wynja Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.