------------- Startet 25.April.2010 Link til dette innlegget Startet 25.April.2010 Bavaria: For noen båter! De er utrolig flotte å se på, med flotte linjer. De har fantastiske seilegenskaper, og et glimrende utstyr. De er store, men ikke klumpete, De seiler godt og koster lite. Utrolig fantastisk glimrende vakre båter! Noen enig? Sitér dette innlegget Link to post
BMP Svart 25.April.2010 Link til dette innlegget Svart 25.April.2010 Ja og hadde de kommet med en vinterisolert 43 foter med dekssalong hadde alt vært perfekt. Sitér dette innlegget Link to post
Blue_Dragon Svart 25.April.2010 Link til dette innlegget Svart 25.April.2010 Bavaria er en fin stat i Tyskland ja.. Sitér dette innlegget Link to post
Servicemannen Svart 25.April.2010 Link til dette innlegget Svart 25.April.2010 Lurer du på å kjøpe din første båt...? Sitér dette innlegget http://www.isbater.no http://www.kabola.is Link to post
arkmarin Svart 26.April.2010 Link til dette innlegget Svart 26.April.2010 De er utrolig flotte å se på, med flotte linjer.De har fantastiske seilegenskaper, og et glimrende utstyr. De er store, men ikke klumpete, De seiler godt og koster lite. Utrolig fantastisk glimrende vakre båter! Noen enig? Jer er ikke enig, uten at jeg dermed er noen hater av Bavaria. Jeg syns det er romslige båter med tilfredstillende kvalitet, men Bavaria er ikke drømmebåten min. Sitér dette innlegget Arnehttp://www.arkmarin.no/ Link to post
Lazy days 2 Svart 26.April.2010 Link til dette innlegget Svart 26.April.2010 Tror han dette eller vil ønsker han å tro det? Sitér dette innlegget Link to post
Blues Svart 26.April.2010 Link til dette innlegget Svart 26.April.2010 Er helt enig med deg Seglarboy. Både seilbåtene og motorbåtene er i en egen klasse, men vær obs. Det er mange som ikke klarer å se dette og som har kjøpt gammeldagse båter til dobbel pris av hva man gir for en Bavaria. Disse vil hele tiden komme med spydige kommentarer og forsøke å få Bavaria til å virke som simple båter. Dette fordi at de ikke kan forstå at det går an å lage kvalitetsbåter til så lav pris. Bavaria-båtene er jo også designmessig langt foran konkurrentene Så Seglarboy, her vil du nok få mye oppgulp Sitér dette innlegget Link to post
Sun Flyer Svart 26.April.2010 Link til dette innlegget Svart 26.April.2010 Bavaria:De er utrolig flotte å se på, med flotte linjer. Nei, det er mange andre båter med flottere linjer. De har fantastiske seilegenskaper, og et glimrende utstyr. Nei, mye annet som seiler bedre. Og utstyret er det kjipeste man kan finne. De er store, men ikke klumpete, Store og klumpete. Iallefall de under 40 fot. De seiler godt og koster lite. Seiler dårlig uten omfattende, dyre oppgraderinger. Utrolig fantastisk glimrende vakre båter! Niks. Noen enig? Ja, helt sikkert.. Sitér dette innlegget Motorbåt er harry - A. Rosèn Link to post
bliss X Svart 26.April.2010 Link til dette innlegget Svart 26.April.2010 Utrolig fantastisk glimrende vakre båter!Noen enig? Har ikke peiling, men det finnes veldig mange modeller og det kommer stadig nye. Så til Seglarboy: Du som er ekspert på dette - hvilken bavaria er den beste? Sitér dette innlegget Link to post
Bergen Svart 26.April.2010 Link til dette innlegget Svart 26.April.2010 Jeg tror at Seglarboy rett og slett kun ønsker litt fart på forumet og prøver å fyre opp med en god gammel bavaria tråd Sitér dette innlegget Link to post
Bitteliten Svart 26.April.2010 Link til dette innlegget Svart 26.April.2010 Jeg syens det er så utrolig flott at noen er så fornøyde som Seglarboy faktisk er. Om han har Bavaria da. Og om han har det så passer han perfekt inn i bildet av Bavaria eiere. De er kjempefornøyde og kjempeopptatt av å fortelle det til alle Det er deilig å være norsk i Bavaria Sitér dette innlegget Link to post
MajorAndy Svart 26.April.2010 Link til dette innlegget Svart 26.April.2010 Please!!! DNFTT! Sitér dette innlegget Link to post
------------- Svart 26.April.2010 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 26.April.2010 (redigert) Nei, det er mange andre båter med flottere linjer. Nei, mye annet som seiler bedre. Og utstyret er det kjipeste man kan finne. Store og klumpete. Iallefall de under 40 fot. Jeg tror at Seglarboy rett og slett kun ønsker litt fart på forumet Helt rett Bergen! Og til Sun Flyer: Har lenge hatt en teori om at du er raskt ute med å kritisere Bav når sjansen byr seg, noe jeg har fått bevist nå! ;) Men helt OK, siden jeg ønsket å fremprovosere litt reaksjon.. Jeg har ingen problemer med å si at nesten alle båter er finere enn Bav, men de er veldig flotte for førstegangsseilere! Redigert 26.April.2010 av Seglarboy (see edit history) Sitér dette innlegget Link to post
Bitteliten Svart 26.April.2010 Link til dette innlegget Svart 26.April.2010 Gud bedre - dette er bare for dumt Sitér dette innlegget Link to post
S/Y Ørnen Svart 26.April.2010 Link til dette innlegget Svart 26.April.2010 (redigert) Helt rett Bergen!Og til Sun Flyer: Har lenge hatt en teori om at du er raskt ute med å kritisere Bav når sjansen byr seg, noe jeg har fått bevist nå! ;) Men helt OK, siden jeg ønsket å fremprovosere litt reaksjon.. Jeg har ingen problemer med å si at nesten alle båter er finere enn Bav, men de er veldig flotte for førstegangsseilere! hmmm her lukter det vel litt troll? Er Seglarboy bare ute etter litt temperatur her på forumet? ikke alle er like glade for sine Bavaria, de har jo måttet stille opp i rettsaker pga påstått dårlig konstruksjon og slett håndverk: Eier omkommer da Bavariakjøl løsner Redigert 26.April.2010 av ´Ørnen (see edit history) Sitér dette innlegget Link to post
Mulligan Svart 26.April.2010 Link til dette innlegget Svart 26.April.2010 Kjølene på Bavaria er meget bra. De kommer med stadig nye banebrytende utforminger. Denne logrer med nederste del av kjølen, slik at den gir helt stille fremdrift. Siden LYS systemet ikke har noen hemmelige formler for hvordan dette skal håndteres, har båten et klart fortrinn i regatta. Sitér dette innlegget Link to post
"Mathilde" Svart 26.April.2010 Link til dette innlegget Svart 26.April.2010 Gud bedre - dette er bare for dumt Enig. Men la oss nå høre hva slags erfaring du har med din egen båt, Seglarboy. Sitér dette innlegget Link to post
"Mathilde" Svart 26.April.2010 Link til dette innlegget Svart 26.April.2010 Glemte forresten å gi Seglar boy honnør for den flotte tråden han har startet Veldig hyggelig av deg... Sitér dette innlegget Link to post
Astor Svart 26.April.2010 Link til dette innlegget Svart 26.April.2010 Bavaria: For noen båter! De er utrolig flotte å se på, med flotte linjer.Utrolig fantastisk glimrende vakre båter! Noen enig? Ja man kan få sagt det. Det er godt for øye å kunne se noe annet enn Bavaria seilbåter på fjorden. Det hadde blitt temmelig ensformig. Og da er vel hylekoret i gang snart vil jeg tro.... Sitér dette innlegget Medlem av KNBF og Totalmedlem NSSR. Husk lytteplikten K-16. Link to post
Sun Flyer Svart 26.April.2010 Link til dette innlegget Svart 26.April.2010 Bavaria er sjøens brunsnegle.. Sitér dette innlegget Motorbåt er harry - A. Rosèn Link to post
Spinnaker Svart 26.April.2010 Link til dette innlegget Svart 26.April.2010 (redigert) Gud bedre - dette er bare for dumt Il drink to that Useriøst oppvigleri! Håper moderator sletter tråden, eller stenger den? Redigert 26.April.2010 av Spinnaker (see edit history) Sitér dette innlegget [Moralens glade vokter!] [Vinner OT-forum entusiast 2010] [ ->>>>------------> Tilbake på OT 12.10.11 ] Link to post
fem@il Svart 26.April.2010 Link til dette innlegget Svart 26.April.2010 Helt rett Bergen!Og til Sun Flyer: Har lenge hatt en teori om at du er raskt ute med å kritisere Bav når sjansen byr seg, noe jeg har fått bevist nå! ;) Men helt OK, siden jeg ønsket å fremprovosere litt reaksjon.. Jeg har ingen problemer med å si at nesten alle båter er finere enn Bav, men de er veldig flotte for førstegangsseilere! Hvor vil du med dette,Seglarboy?? Dette var veldig langt under pari!!!provokasjoner i alle rettninger er det mer enn nok av i alle disse Bavtråder, både fra Baveiere og andre. Forumet er vel tross alt beregnet for meningsutveksling/diskusjon/dele erfaringer,ikke hodeløse provokasjoner. mvh fem@il Sitér dette innlegget Link to post
BMP Svart 26.April.2010 Link til dette innlegget Svart 26.April.2010 Vel vel smak og behag. Nå er ialefall Tysk kvalitet og foretrekke fremfor stygge Franske padder med dålig kvalitet og tvilsome løsninger. Sitér dette innlegget Link to post
Servicemannen Svart 26.April.2010 Link til dette innlegget Svart 26.April.2010 ...Tysk kvalitet og foretrekke fremfor stygge Franske padder... Flertall her i lille Norge spiser skive med brunost og skive med gulost til lunsj 365 dager i året så den tenkemåten overrasker meg ikke. Sitér dette innlegget http://www.isbater.no http://www.kabola.is Link to post
Wannskrækk Svart 26.April.2010 Link til dette innlegget Svart 26.April.2010 Vel vel smak og behag. Nå er ialefall Tysk kvalitet og foretrekke fremfor stygge Franske padder med dålig kvalitet og tvilsome løsninger. Wow!! Eller;den traff ikke helt da: Jeg ligger mellom to Bav-er i hjemmehavn og i vinter har vi ligget med hekken inn pga nordavinden. Fikk følgende kommentar her om dagen: "Båten din har den absolutt peneste hekken i denne havna". Jeg tenkte for meg selv at mannen har nok ikke sett hverken kona mi eller hun på brygge 3 -bakfra, men uansett var det en hyggelig kommentar. Og jeg må være helt tydelig nå; jeg er like glad hver gang jeg ser min egen båt dukke opp, mellom bavariane. Det er jo rett ut sagt bare tull å sammenligne utseende på disse. Seilegenskaper og alt det der får bli andres tema, min båt holder for meg. Naboene har forøvrig std. rulleseil, og jeg har mylar, mer mast og mere kjøl, så det er ikke noe å lure på i denne sammenhengen. For ordens skyld:Har en Jeanneau 36 performance, i omtrent samme prisklasse som nabobåtene (pluss litt), helt grei båt til mitt formål og ikke noe mer. Ligger mellom 2xbavaria36, eller kanskje en av de er 37 el.38. Ser ut som om de er vesentlig større både i høyden og bredden enn min båt. Jeg har forøvrig akkurat det jeg ønsker meg ift plass ombord. Herlig "diskusjon" dette! Sitér dette innlegget Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.