Jump to content

Bavaria er helt fantastisk!

-------------

Recommended Posts

De er utrolig flotte å se på, med flotte linjer.

De har fantastiske seilegenskaper, og et glimrende utstyr.

De er store, men ikke klumpete,

De seiler godt og koster lite.

Utrolig fantastisk glimrende vakre båter!

Noen enig?

Jer er ikke enig, uten at jeg dermed er noen hater av Bavaria. Jeg syns det er romslige båter med tilfredstillende kvalitet, men Bavaria er ikke drømmebåten min.

Er helt enig med deg Seglarboy. Både seilbåtene og motorbåtene er i en egen klasse, men vær obs. Det er mange som ikke klarer å se dette og som har kjøpt

gammeldagse båter til dobbel pris av hva man gir for en Bavaria. Disse vil hele tiden komme med spydige kommentarer og forsøke å få Bavaria til å virke som simple båter. Dette fordi at de ikke kan forstå at det går an å lage kvalitetsbåter til så lav pris. Bavaria-båtene er jo også designmessig langt foran konkurrentene

Så Seglarboy, her vil du nok få mye oppgulp

Bavaria:

De er utrolig flotte å se på, med flotte linjer.

Nei, det er mange andre båter med flottere linjer.

De har fantastiske seilegenskaper, og et glimrende utstyr.

Nei, mye annet som seiler bedre. Og utstyret er det kjipeste man kan finne.

De er store, men ikke klumpete,

Store og klumpete. Iallefall de under 40 fot.

De seiler godt og koster lite.

Seiler dårlig uten omfattende, dyre oppgraderinger.

Utrolig fantastisk glimrende vakre båter!

Niks.

Noen enig?

Ja, helt sikkert..

Motorbåt er harry - A. Rosèn

Nei, det er mange andre båter med flottere linjer.

Nei, mye annet som seiler bedre. Og utstyret er det kjipeste man kan finne.

Store og klumpete. Iallefall de under 40 fot.

Jeg tror at Seglarboy rett og slett kun ønsker litt fart på forumet :discuss:

Helt rett Bergen!

Og til Sun Flyer: Har lenge hatt en teori om at du er raskt ute med å kritisere Bav når sjansen byr seg, noe jeg har fått bevist nå! ;)

Men helt OK, siden jeg ønsket å fremprovosere litt reaksjon..

Jeg har ingen problemer med å si at nesten alle båter er finere enn Bav, men de er veldig flotte for førstegangsseilere! :sailing::sailing:

Redigert av Seglarboy (see edit history)
Helt rett Bergen!

Og til Sun Flyer: Har lenge hatt en teori om at du er raskt ute med å kritisere Bav når sjansen byr seg, noe jeg har fått bevist nå! ;)

Jeg har ingen problemer med å si at nesten alle båter er finere enn Bav, men de er veldig flotte for førstegangsseilere! :sailing::sailing:

hmmm her lukter det vel litt troll? Er Seglarboy bare ute etter litt temperatur her på forumet?

ikke alle er like glade for sine Bavaria, de har jo måttet stille opp i rettsaker pga påstått dårlig konstruksjon og slett håndverk:

Eier omkommer da Bavariakjøl løsner

Redigert av ´Ørnen (see edit history)

vimpel_signatur.gif

Bavaria:

For noen båter!

De er utrolig flotte å se på, med flotte linjer.Utrolig fantastisk glimrende vakre båter!

Noen enig?

Ja man kan få sagt det. Det er godt for øye å kunne se noe annet enn Bavaria seilbåter på fjorden. Det hadde blitt temmelig ensformig.

Og da er vel hylekoret i gang snart vil jeg tro.... :discuss::eek:

:lol::lol:

Medlem av KNBF og Totalmedlem NSSR. Husk lytteplikten K-16.
vimpel_entusiast_signatur.gif

Helt rett Bergen!

Hvor vil du med dette,Seglarboy?? :puke: Dette var veldig langt under pari!!!provokasjoner i alle rettninger er det mer enn nok av i alle disse Bavtråder, både fra Baveiere og andre.

Forumet er vel tross alt beregnet for meningsutveksling/diskusjon/dele erfaringer,ikke hodeløse provokasjoner. :headbang:

mvh

fem@il

Vel vel smak og behag. Nå er ialefall Tysk kvalitet og foretrekke fremfor stygge Franske padder med dålig kvalitet og tvilsome løsninger.

Wow!! Eller;den traff ikke helt da: Jeg ligger mellom to Bav-er i hjemmehavn og i vinter har vi ligget med hekken inn pga nordavinden. Fikk følgende kommentar her om dagen: "Båten din har den absolutt peneste hekken i denne havna". Jeg tenkte for meg selv at mannen har nok ikke sett hverken kona mi eller hun på brygge 3 -bakfra, men uansett var det en hyggelig kommentar. Og jeg må være helt tydelig nå; jeg er like glad hver gang jeg ser min egen båt dukke opp, mellom bavariane. Det er jo rett ut sagt bare tull å sammenligne utseende på disse.

Seilegenskaper og alt det der får bli andres tema, min båt holder for meg. Naboene har forøvrig std. rulleseil, og jeg har mylar, mer mast og mere kjøl, så det er ikke noe å lure på i denne sammenhengen.

For ordens skyld:Har en Jeanneau 36 performance, i omtrent samme prisklasse som nabobåtene (pluss litt), helt grei båt til mitt formål og ikke noe mer. Ligger mellom 2xbavaria36, eller kanskje en av de er 37 el.38. Ser ut som om de er vesentlig større både i høyden og bredden enn min båt. Jeg har forøvrig akkurat det jeg ønsker meg ift plass ombord.

Herlig "diskusjon" dette!

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

• Create New...