Jump to content

Propellaksel overhaling.

tommyotter

Recommended Posts

Hei alle sammen.

Det er mange temaer her angående pakkbokser o.l, og jeg har også noen spørsmål, fersk båt eier som jeg er.

Jeg besluttet å bytte pakkboks og har etter mye slit med klemflensen fått den av nå. Mitt spørsmål er da: Hvor får man tak i en fettsmurt pakkboks med simmeinger? Ser bare nye pakkbokser med talgpakning og flere sier dette ikke er like bra som med simmringer. Er det eventuellt like godt å bytte simmringene selv og beholde den gamle pakkboksen? Man må vel også da skifte ut hvittmetallet? Er litt redd dette blir helt tett..

Et annet spørsmål er om jeg trenger å bytte lageret (cutless? Vannsmurt?) bak når jeg først er i gang? Er det andre ting man må være OBS på når man først har gått på en slik jobb?

Citat: fettsmurt pakkboks med simmeinger

Om axeltätningen bygger på simmerringar så är den väl vanligtvis vattensmord?

Om det finns ett lager i gummislangen upp till axeltätningen trodde jag att den var till att styra upp tätningsringarna?

Jag trodde att man helst inte ville ha olja eller fett här bl annat av miljöskäl eftersom fett och olja tenderar att hamna i havet.

Om axeltätningen bygger på simmerringar så är den väl vanligtvis vattensmord?

Du får både fett,olje og vannsmurt pakkboks med simmerringer. Og såvidt meg bekjent er det ikke vanlig med hvittmetallager i fleksible pakkbokser, dvs slike som er festet med gummislange. Men det kan jo være at enkelte fabrikater har dette også...

"First they ignore you, then they ridicule you, then they fight you, then you win." - Mahatma Gandhi

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

• Create New...