Fusebox Svart 2.Juni.2010 Emnestarter Del på Facebook Svart 2.Juni.2010 Kjøpes rimelig og svas kjemi... Skjønte ikke helt det.. Er det et sted å kjøpe epoksy ? Sitér dette innlegget Link to post
eysteind Svart 2.Juni.2010 Del på Facebook Svart 2.Juni.2010 Beklager trykkleif. Ja, Epoksy kan kjøpes hos Svas kjemi. Sitér dette innlegget Link to post
eysteind Svart 2.Juni.2010 Del på Facebook Svart 2.Juni.2010 Beklager trykkleif. Ja, Epoksy kan kjøpes hos Svas kjemi. Sitér dette innlegget Link to post
Mellomstor Svart 3.Oktober.2010 Del på Facebook Svart 3.Oktober.2010 Hei Tjorven III, Du sier du har laget slike badeplatformer til andre ut fra din mal. Den så jo kjempefin ut :-) Passer den på en Tresfjord 29 så budre den passe på en Nidelv 28 også ? Hva ville prisen på noe sånt vært da? Takker for alle svar :-) Sitér dette innlegget Sjøen er for alle :-) Link to post
Fusebox Svart 4.Mai.2011 Emnestarter Del på Facebook Svart 4.Mai.2011 Ny sesong er på vei, og det er på tide med et ordentlig skippertak for å forsøke å ferdigstille plattformen I ÅR! Prototypen gjorde meget god nytte for seg i hele fjor. Legger inn noen bilder av de siste dagers prosess : Her er plattformen, der jeg forlot den for ca. 1 år siden, samme plass bare mere støv. Rammen er tilpasset "skjørtet", og testes før liming : Liming er utført, bilder tatt i morges, etter at 60 kg. gamle batterier er fjernet. Kjekt med gammelt bly til pressing. Bilde fra den ene siden av plattformen. Staver skal tilpasses og legges/limes snarest, må bare finne den midlere midten av plattformen ;-) Sitér dette innlegget Link to post
Fusebox Svart 9.Mai.2011 Emnestarter Del på Facebook Svart 9.Mai.2011 Det begynner å bli bra med staver på dekket. Siste blir lagt i ettermiddag. Men, ser at Sika 290DC trenger ganske lang tid før herding (minimum 1 uke, gjerne 4 uker), og sjøsettingen er allerede utsatt noe. Er det da en god idé å planslipe FØR jeg nater, og deretter nate og skjære av fugene etter at natene har herdet ferdig ? Sitér dette innlegget Link to post
SandAnker Svart 9.Mai.2011 Del på Facebook Svart 9.Mai.2011 Dette ser veldig bra ut, tar du i mot bestilling i år? Sitér dette innlegget Link to post
BårdK Svart 9.Mai.2011 Del på Facebook Svart 9.Mai.2011 Nå må du bli ferdig med dette evighetsprosjektet og få båten på vannet, Fusebox. Hytta vår er nå ferdig oppusset (kunne fått meg en Benetau Trawler 42 for den prisen vi endelig endte opp med)og Bella 560 HT hentes hos forhanlder 21. mai. Dere er hjertelig velkommne på besøk i løpet av sommeren, vi blir der noen helger før sommerferien også så send en PM dersom dere har lyst på en kort "langtur" en helg. Hils familien og få båten på vannet! Sitér dette innlegget Link to post
Fusebox Svart 9.Mai.2011 Emnestarter Del på Facebook Svart 9.Mai.2011 SandAnker; NEEEEEEEIIII!! Aaaaltfor mye jobb, heldigvis tenker jeg aldri før jeg setter i gang med slikt :-) Prøver bare å fullføre når elendigheta først er påbegynt, hehe. BårdK; Evighetsprosjekt var vel å ta litt i, synes jeg :-) Startet ifjor, engang på vinteren... tror jeg... Tror dere egentlig får mer glede av hytta for en tid, så kan dere alltids selge og kjøpe Trawler 42 senere :-) Vi har ambisjoner om å ta turen innom, hvis vi rekker det. Plattformen er ikke presentabel for øyeblikket, da den er klint full av svart sika. Overalt. Halvveis med vilje, tror jeg, så kan jeg se hvor jeg ikke har slipt når planslipingen starter om ca. 14 dager. Siste stavene er lagt, og limet skal få fred til i morgen ettermiddag. Da starter litt rengjøring av natene, legger inn noe kassettbånd der det passer, og 4 mm. Biltema tau der dét passer, og nater. Så blir det sliping om ca. 2 uker. Sitér dette innlegget Link to post
Fusebox Svart 9.Mai.2011 Emnestarter Del på Facebook Svart 9.Mai.2011 Alle stavene på plass. Det er like spennende å se lim tørke, som å se maling tørke... Sitér dette innlegget Link to post
Fusebox Svart 22.Mai.2011 Emnestarter Del på Facebook Svart 22.Mai.2011 Endelig ferdig. Plattformen er montert på båten og klar for badevær. Rå linolje, owatrol eller annen olje ? Det blir nå det neste spørsmålet. Sitér dette innlegget Link to post
BårdK Svart 22.Mai.2011 Del på Facebook Svart 22.Mai.2011 Ble jo kjempefint, Fusebox. Du kan jo noe annet øldrikking og elketro! Sitér dette innlegget Link to post
Fusebox Svart 22.Mai.2011 Emnestarter Del på Facebook Svart 22.Mai.2011 Selv om øldrikking og elektro gjerne er primærhobbyer, så er det jo fint å overraske innimelleom ;-) hehe. Ble fornøyd med plattformen, og gleder meg til å ta den i ordentlig bruk. Sitér dette innlegget Link to post
Loyd Svart 23.Februar.2015 Del på Facebook Svart 23.Februar.2015 Har du formen enda Tjorven 3?? Sitér dette innlegget Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.