Bostrøm Startet 26.April.2010 Link til dette innlegget Startet 26.April.2010 Hei !! Er det noen som har erfaring med å handle båtutstyr i mitt tilfelle volvo penta 3 bladet foldepropell i Sverige ???? En slik propell ligger på rundt kr.16.000,- i Norge. I forhold til kronekurs og slippe tolla så må vel det svare seg !!???? I så fall er det noen her i forumet som kunne vært behjelpelig med noen volvo penta forhandlere i nærheten av Strømstad og sørover ???? Sitér dette innlegget Link to post
Rastløs Svart 26.April.2010 Link til dette innlegget Svart 26.April.2010 Jeg hadde sjekket Ragnar Ringstad i Fr.stad først. Jeg kom iallefall billigere ut med en foldepropell derfra enn fra Drevia i Lysekil i fjor. Sitér dette innlegget Link to post
Bostrøm Svart 26.April.2010 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 26.April.2010 Hei,hvilken propell kjøpte du i Fr.stad ?? Og ble det vesentlig bedre differanse i forhold til Lysekil ??? Sitér dette innlegget Link to post
Rastløs Svart 26.April.2010 Link til dette innlegget Svart 26.April.2010 Jeg betalte 11.500 for en trebladet foldepropell ( til en 31 foter) Men nå ser jeg jammen at Drevia har satt ned prisene fra i fjor . De selger samme prop. for 11.845 SEK. Kjøper du derfra trekker de fra svensk moms, men du må betale norsk mva. Det er ikke toll på prop. fra Sverige. ( men det kan jo hende at Ringstad har satt ned prisen også) Sitér dette innlegget Link to post
Bostrøm Svart 26.April.2010 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 26.April.2010 Hei,igjen og takk for svar !! Jeg har nylig kjøpt meg en Bavaria 32C ( Mod 04.) Det er en fast 2 bladet propell og har hørt at en volvo 3 bl. folde vil gjøre susen....... Har sendt en mail til firma R. Ringstad i Fr. Stad om info på pris og stigningsr. på propell og eventuelt leveringstid. Tror det skal være en stigning på 14x10 ????? Men den prisen du oppgir på 11.500,- i fjor er jo å leve med. Det kan jo ikke være så langt unna størrelse på propell som jeg trenger på min båt.... Det er jo viktig å få rett stigningsgrad på bladene. Kan du se prisene direkte på nettet fra hjemmesiden til Drevia i Lysekil ??? Sitér dette innlegget Link to post
Rastløs Svart 26.April.2010 Link til dette innlegget Svart 26.April.2010 Hei, Det er nok samme propellen du skal ha. jeg hadde en Bavaria 31. - og jeg merket veldig forskjell på båten både under seil og med motor. ( Det gikk merkbart fortere ) Ja prisen finner du under drevia.se. (produkter - vp tilbehør) Mener det var 14x9 som passer bavaria 31/32, men det vet forhandleren. Sitér dette innlegget Link to post
baatsman Svart 26.April.2010 Link til dette innlegget Svart 26.April.2010 Vet ikke helt hvor du holder til. Lunde Båt har medlemsmøte i morgen. Da kommer VP tror jeg. Utstillerlisten finner du på bavariaklubben. Det kan være et tips. Sjekk også Lunde Båt sine priser. Jeg har en Flex o fold jeg kjøpte der. Sitér dette innlegget Vi sees! Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.