Framtia Startet 27.April.2010 Link til dette innlegget Startet 27.April.2010 jeg tenker å debutere i Færdern i år, og synes det kan være greit å ha en egen tråd for de som tenker å delta. Påmeldingsfrist er 2. mai på www.kns.no. Har nettopp meldt meg på i LYS-klassen, men på bekreftelsen indikeres det at det er seilas på lørdag og ikke fredag. Kan dette stemme?. Man må også bekrefte at man vil være forsikret mot skade på tredjepart inntil kr 4 mill. Hvordan løser dere dette?. Sitér dette innlegget Seiling - den dyreste måten å reise gratis.... Link to post
Enzo Svart 27.April.2010 Link til dette innlegget Svart 27.April.2010 Seilasen starter vel fredag og er framme lørdag som vanlig, tror ikke det er noen endring på det. Forikringen er vel allerede dekket i båtforsikringen din. Færdern går vel i kat4 og de er vist blitt litt strengere mtp sikkerhetsutstyret så det kan være en idè å sjekke opp dette. Lys og skrittstropp på vestene, manntau uten plast, osv osv Sitér dette innlegget Link to post
Spinnaker Svart 27.April.2010 Link til dette innlegget Svart 27.April.2010 Den nye lisensen må vel også være på plass? Sitér dette innlegget [Moralens glade vokter!] [Vinner OT-forum entusiast 2010] [ ->>>>------------> Tilbake på OT 12.10.11 ] Link to post
Bøljan Svart 27.April.2010 Link til dette innlegget Svart 27.April.2010 (redigert) Henger meg på i denne tråden, har også planer om å delta i år. Har deltatt noen ganger tidligere men da som mannskap for ca 20 år siden. Usikker på hva som kreves og hva som må til. Er nokså oppdatert på utstyret, men ikke målebrev, klasse og ev. lisens. Hvis noen her på forumet kan liste det opp så blir jeg kjempeglad. Gjerne med teskjeer denne gang F. eks. må en være medlem i en seileforening ? Og hva vil det koste for meg med min Jeanneau 28 å melde meg på, påmelding,målebrev,lisens etc. ? Redigert 27.April.2010 av Bøljan (see edit history) Sitér dette innlegget Link to post
Mulligan Svart 27.April.2010 Link til dette innlegget Svart 27.April.2010 Skipper må være medlem av seilforening tilsluttet NSF. Sitér dette innlegget Link to post
Framtia Svart 28.April.2010 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 28.April.2010 Flere enn Bøljan og jeg som skal delta i år?. Påmeldingsfrist er 2. mai. Sitér dette innlegget Seiling - den dyreste måten å reise gratis.... Link to post
Allan E Svart 28.April.2010 Link til dette innlegget Svart 28.April.2010 Stiller som vanlig i turklassen. Sitér dette innlegget Link to post
HCO Svart 28.April.2010 Link til dette innlegget Svart 28.April.2010 Jeg har ingen ambisjoner om å delta med Aurora - selv om jeg har latt meg fortelle at Guy 22-båter har gjort det skarpt i Færderen tidligere. Spesielt i lett vind. Men dersom noen trenger litt ekstra ballast på rekka, stiller jeg gjerne opp. Sitér dette innlegget /HCO H.C.'s seilbåtblogg Link to post
OT-flyktning Svart 28.April.2010 Link til dette innlegget Svart 28.April.2010 Skal være med i LYS Sitér dette innlegget Link to post
Herr Felle Svart 28.April.2010 Link til dette innlegget Svart 28.April.2010 Vi stiller også i LYS! Sitér dette innlegget Link to post
MortenK Svart 28.April.2010 Link til dette innlegget Svart 28.April.2010 Skal være med i LYS eller LYS u/sp. Sitér dette innlegget s/y "Arnegrut", Asker Link to post
Stein-Erik Svart 28.April.2010 Link til dette innlegget Svart 28.April.2010 Jeg stiller (som vanlig....) i Lys u/spinn. Om jeg får være med i år.... Fruen planlegger å seile ren jentebåt. Så jeg må kanskje finne meg en annen båt å seile med. Sitér dette innlegget Link to post
NOR15186 Svart 28.April.2010 Link til dette innlegget Svart 28.April.2010 Skipper må være medlem av seilforening tilsluttet NSF. Jeg har forsøkt å søke, men finner ikke hvor i reglene det står at skipper må være medlem av seilforening. Har noen en referanse? Etter det jeg kan se på påmeldingslistene er det flere som ikke er medlemmer av seilforening. http://www.kns.no/nor/Regatta/Regattasider...asen/Deltagere/ Kajla Sitér dette innlegget Link to post
Xtian Svart 29.April.2010 Link til dette innlegget Svart 29.April.2010 Jeg har forsøkt å søke, men finner ikke hvor i reglene det står at skipper må være medlem av seilforening. Har noen en referanse? Tror det står noe om dette i regel 75.2 i Kappseilingsreglene, som igjen refererer til regel 19 "ISAF regulations". Regattaen er i henhold til avsnitt 1.1 i kunngjøringen underlagt Kappseilingsreglene. Tipper de som står uten forening etterhvert ender opp som KNS-medlemmer. Christian 8-) Sitér dette innlegget Ve den som er ute på havet i slikt et vær -- uten båt. Link to post
kvistadbonden Svart 29.April.2010 Link til dette innlegget Svart 29.April.2010 Om noen trenger mannskap så gi lyd. Har egen seilbåt (IF/Marieholm), men har ingen erfaring fra regatta. Jeg holder til i Oslo. Sitér dette innlegget Link to post
ulysses Svart 29.April.2010 Link til dette innlegget Svart 29.April.2010 Lurer på hvor stort frafall i forhold til tidligere år disse lisensgreiene kommer til å medføre? 494 påmeldte hittil, 3 dager før fristen går ut. Sitér dette innlegget Link to post
Allan E Svart 29.April.2010 Link til dette innlegget Svart 29.April.2010 Må man ha begge type lisens. En koster 95,- og en annen koster 150,- Sitér dette innlegget Link to post
ulysses Svart 29.April.2010 Link til dette innlegget Svart 29.April.2010 Må man ha begge type lisens. En koster 95,- og en annen koster 150,- Du må ha lisens for båten (150,- for engangslisens). Personlig lisens til 95,- er ikke obligatorisk ift Færdern, hvis jeg tolker NSF rett: "PERSONLIG SEILERLISENS: Norske seilere (ref. NM-reglene paragraf 4.1) i alderen fra det året du fyller 13 til du fyller 70 år som deltar i lisenspliktig regatta/stevne/arrangement i klasser for entype joller, flerskrogsbåt og brett hvor det arrangeres Norges Cup eller tilsvarende, samt deltakere i alle OL-klasser, skal løse personlig seilerlisens hos NSF. Personlig seilerlisens inneholder en forsikringsdekning ved personskade." Sitér dette innlegget Link to post
Allan E Svart 30.April.2010 Link til dette innlegget Svart 30.April.2010 takk Sitér dette innlegget Link to post
norflyer Svart 30.April.2010 Link til dette innlegget Svart 30.April.2010 Ormen Lange stiller i år. Håper vi da. Har meldt oss på i Lys. Forsøker å få ett nytt målebrev i helgen så vi kan gå fra klasse 1.25 til klassen som er 1.24. Kjedelig å stille som den seneste i klassen sin. Gleder oss som barn.. Sitér dette innlegget Link to post
Allan E Svart 3.Juni.2010 Link til dette innlegget Svart 3.Juni.2010 Da er båten fyllt med nesten bare medlemmer fra baatplassen. HCO, Safrane og undertegnede pluss en "hang around" Vimplen er på plass som vanlig. Hvor mange båter ble vi fra baatplassen? Sitér dette innlegget Link to post
Bitteliten Svart 3.Juni.2010 Link til dette innlegget Svart 3.Juni.2010 (redigert) Jeg skal være på vannet hele ettermiddagen og hele kvelden - men ikke i seilbåt. Gleder meg til å se på og håper at alle får en fin seilas. Noen som vet hvordan KNS har ordnet det med vaktbåter? tidligere år har de brukt en av redninsskøytene fra Oslo, men sist jeg var i Son lå Uni Oslofjord på verksted der. Redigert 3.Juni.2010 av Bitteliten (see edit history) Sitér dette innlegget Link to post
Faxen Svart 3.Juni.2010 Link til dette innlegget Svart 3.Juni.2010 Redningskøyta i Drøbak pleier å gå i skytteltrafikk i Drøbaksundet for å lose de store skip gjennom massene. Sitér dette innlegget Fairline Mirage 29 er solgt. Link to post
Bitteliten Svart 3.Juni.2010 Link til dette innlegget Svart 3.Juni.2010 Om Stormbull skal gjøre det blir det skralt med andre skøyter i indre oslofjord om Uni Oslofjord fortsatt er på verksted. Jeg hørte en gang noe om at KNS hadde kjøpt seg egen vaktbåt. noen som kjenner til det? Sitér dette innlegget Link to post
Biscaya Svart 3.Juni.2010 Link til dette innlegget Svart 3.Juni.2010 Siden Uni Oslofjord er på verksted, bemanner Sjørediningskorpset i Oslo Odd Fellow. Skal være vaktbåt under seilasen. Synes å huske at KNS kjøpte RS Odd Godager for et par år siden. Antar at de bruker den som vaktbåt. Sitér dette innlegget Gamlebåten er til salgs! van Lent Motorcruiser Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.