Jump to content

Færderseilasen 2010

Framtia

Recommended Posts

jeg tenker å debutere i Færdern i år, og synes det kan være greit å ha en egen tråd for de som tenker å delta. Påmeldingsfrist er 2. mai på www.kns.no.

Har nettopp meldt meg på i LYS-klassen, men på bekreftelsen indikeres det at det er seilas på lørdag og ikke fredag. Kan dette stemme?.

Man må også bekrefte at man vil være forsikret mot skade på tredjepart inntil kr 4 mill. Hvordan løser dere dette?.

Seiling - den dyreste måten å reise gratis....

Seilasen starter vel fredag og er framme lørdag som vanlig, tror ikke det er noen endring på det.

Forikringen er vel allerede dekket i båtforsikringen din.

Færdern går vel i kat4 og de er vist blitt litt strengere mtp sikkerhetsutstyret så det kan være en idè å sjekke opp dette. Lys og skrittstropp på vestene, manntau uten plast, osv osv

Henger meg på i denne tråden, har også planer om å delta i år.

Har deltatt noen ganger tidligere men da som mannskap for ca 20 år siden. Usikker på hva som kreves og hva som må til.

Er nokså oppdatert på utstyret, men ikke målebrev, klasse og ev. lisens. Hvis noen her på forumet kan liste det opp så blir jeg kjempeglad.

Gjerne med teskjeer denne gang :lol:

F. eks. må en være medlem i en seileforening ?

Og hva vil det koste for meg med min Jeanneau 28 å melde meg på, påmelding,målebrev,lisens etc. ?

Redigert av Bøljan (see edit history)
Jeg har forsøkt å søke, men finner ikke hvor i reglene det står at skipper må være medlem av seilforening. Har noen en referanse?

Tror det står noe om dette i regel 75.2 i Kappseilingsreglene, som igjen refererer til regel 19 "ISAF regulations". Regattaen er i henhold til avsnitt 1.1 i kunngjøringen underlagt Kappseilingsreglene. Tipper de som står uten forening etterhvert ender opp som KNS-medlemmer.

Christian 8-)

Ve den som er ute på havet i slikt et vær -- uten båt.

Må man ha begge type lisens. En koster 95,- og en annen koster 150,-

Du må ha lisens for båten (150,- for engangslisens). Personlig lisens til 95,- er ikke obligatorisk ift Færdern, hvis jeg tolker NSF rett:

"PERSONLIG SEILERLISENS:

Norske seilere (ref. NM-reglene paragraf 4.1) i alderen fra det året du fyller 13 til du fyller 70 år som deltar i lisenspliktig regatta/stevne/arrangement i klasser for entype joller, flerskrogsbåt og brett hvor det arrangeres Norges Cup eller tilsvarende, samt deltakere i alle OL-klasser, skal løse personlig seilerlisens hos NSF. Personlig seilerlisens inneholder en forsikringsdekning ved personskade."

• 1 måned senere...

Jeg skal være på vannet hele ettermiddagen og hele kvelden - men ikke i seilbåt. Gleder meg til å se på og håper at alle får en fin seilas. Noen som vet hvordan KNS har ordnet det med vaktbåter? tidligere år har de brukt en av redninsskøytene fra Oslo, men sist jeg var i Son lå Uni Oslofjord på verksted der.

Redigert av Bitteliten (see edit history)

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

• Create New...