Bitteliten Svart 3.Juni.2010 Link til dette innlegget Svart 3.Juni.2010 Takk det var godt å vite at det er tilstrekkelig med RS'er i Oslofjorden den dagen. Er vel ca 1100 påmeldte seilbåter om jeg husker rett. Sitér dette innlegget Link to post
Mulligan Svart 3.Juni.2010 Link til dette innlegget Svart 3.Juni.2010 Trenger deltagerne i Færderseilasen å reddes spesiellt meget? Sitér dette innlegget Link to post
Bitteliten Svart 3.Juni.2010 Link til dette innlegget Svart 3.Juni.2010 Ikke mer enn andre vil jeg tro. Og da er det greit at det er normalt antall RS'er i fjorden synes jeg Sitér dette innlegget Link to post
Framtia Svart 3.Juni.2010 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 3.Juni.2010 Framtia m. mannskap er klare. Første øvingsseiling skal etter planen finne sted førstkommende tirsdag, så vi er godt forberedt. Har kjøpt nye seil for anledningen i håp om å rekke inn før CC-Cowboys forlater scenen lørdag kveld. Dette blir min debut, og jeg gleder meg stort. Sitér dette innlegget Seiling - den dyreste måten å reise gratis.... Link to post
Allan E Svart 3.Juni.2010 Link til dette innlegget Svart 3.Juni.2010 Antall deltager har gått ned med ca 10%. Nå må lisens og lysbevis kjøpes på nettet før en kan melde seg på. En del er slettes ikke fornøyd med internettløsningene. det er lett å gjøre feil der så da lar folk heller være. Sitér dette innlegget Link to post
Bitteliten Svart 3.Juni.2010 Link til dette innlegget Svart 3.Juni.2010 Ta med tålmodighet for Drøbaksundet. En god regel jeg lærte av en meget erfaren regattaseiler som bla hav vært med i VO en gang eller to er at det skal være ekstremt gode grunner for å avvike korteste vei mot merke/mål. Da jeg var med på Færder'n la jeg alltid inn merkene på en GPS - og vi seilte alltid på maks VMG. De gangene vi gjorde det i stedet for å maksimere båtfart (som rormannen ofte vil) gjorde vi det bra i klassen vår. Sitér dette innlegget Link to post
Framtia Svart 8.Juni.2010 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 8.Juni.2010 Jeg oppfatter det slik at man skal få tilsendt program, klistremerker og kanskje mer i posten før start, men jeg har ikke mottatt noe enda. Har dere andre fått tilsendt noe? Sitér dette innlegget Seiling - den dyreste måten å reise gratis.... Link to post
Bøljan Svart 8.Juni.2010 Link til dette innlegget Svart 8.Juni.2010 Synes det ble for mye styr med lisens. lysbevis etc. Så jeg dropper Færder`n denne gang. Lykke til dere andre. Sitér dette innlegget Link to post
Fetter Klodrik Svart 8.Juni.2010 Link til dette innlegget Svart 8.Juni.2010 Ikke fått noe program i posten Sitér dette innlegget Link to post
OT-flyktning Svart 8.Juni.2010 Link til dette innlegget Svart 8.Juni.2010 Pr sist søndag: ikke vi heller Sitér dette innlegget Link to post
Bitteliten Svart 8.Juni.2010 Link til dette innlegget Svart 8.Juni.2010 Jeg har lest programmet på web flere ganger uten å finne ut annet om starten enn at de første starter 12 og de siste kl 16. Noen som vet når de store klassene starter? Hvordan er vindprognosene for fredagen? Det jeg egentlig lurer på er når horden passerere bøye ved Slemmestad og nærmer seg Håøya. Vi skal en tur innover i motordrevet båt. Når starter skøytene fra Son? Sitér dette innlegget Link to post
Framtia Svart 8.Juni.2010 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 8.Juni.2010 (redigert) her er programmet med starttider (se s. 35): program. Redigert 8.Juni.2010 av Framtia (see edit history) Sitér dette innlegget Seiling - den dyreste måten å reise gratis.... Link to post
Fredrik_ Svart 8.Juni.2010 Link til dette innlegget Svart 8.Juni.2010 Vår båt fikk dette i posten idag.. Sitér dette innlegget Link to post
Kaftein ØL Svart 8.Juni.2010 Link til dette innlegget Svart 8.Juni.2010 Vi har heller ikke mottatt noe merker eller noe sånt. Meldte oss på for 3 dager siden tror jeg. Synes generelt at det er mye styr for å delta i denne regattaen og vanskelig å finne frem i informasjonen, men siden det fantastiske mannskapet mitt hadde så lyst til å delta har vi bestemt oss for å stille. Vi blir kun 4 ombord, og et par av de har jeg aldri seilt med før, og erfaringene er begrenset, så dette kommer til å bli en kjempespennende regatta som vi gleder oss masse til. Sitér dette innlegget Link to post
Framtia Svart 8.Juni.2010 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 8.Juni.2010 jeg fikk mine merker samt program i posten i dag. Synes egentlig det har gått greit å få orden på det meste, men sikkehetskravene har medført en del ekstra lånevirksomhet før start. Ellers har mannskapet hatt trening i kveld, alle vendinger satt som et skudd, og vi er skikkelig optimistiske.... Sitér dette innlegget Seiling - den dyreste måten å reise gratis.... Link to post
Allan E Svart 9.Juni.2010 Link til dette innlegget Svart 9.Juni.2010 Starter fra Porsgrunn nå om et par-tre timers tid. Sitér dette innlegget Link to post
Framtia Svart 9.Juni.2010 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 9.Juni.2010 ser ut til at det blir lite vind på fredag dessverre. Noe bedre på lørdag lengre ut, men utfordringen blir vel å komme seg dit til da... Sitér dette innlegget Seiling - den dyreste måten å reise gratis.... Link to post
HCO Svart 9.Juni.2010 Link til dette innlegget Svart 9.Juni.2010 Yr Hav & Kyst ser noe bedre ut, over 3 m/s ved 10-tiden. Og god retning (østsørøst). http://www.yr.no/sted/Hav/59,90609_10,72758/ Sitér dette innlegget /HCO H.C.'s seilbåtblogg Link to post
Framtia Svart 9.Juni.2010 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 9.Juni.2010 Jo, det er litt vind på formiddagen, men utover ettermiddagen ser det veldig dårlig ut (for min båt er 3 m/s også for lite til at det er gøy å seile). Sitér dette innlegget Seiling - den dyreste måten å reise gratis.... Link to post
Framtia Svart 9.Juni.2010 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 9.Juni.2010 (redigert) Nå er det håp om litt mer vind under starten. Kryss fingrene, det er fortsatt stor usikkerhet i disse prognosene. Redigert 9.Juni.2010 av Framtia (see edit history) Sitér dette innlegget Seiling - den dyreste måten å reise gratis.... Link to post
Allan E Svart 9.Juni.2010 Link til dette innlegget Svart 9.Juni.2010 Ligger nå i Horten seilforenings havn. Det var en del strøm rett imot. Ikke noe vind som kunne hjelpe meg til bedre fart. Sitér dette innlegget Link to post
alidal Svart 11.Juni.2010 Link til dette innlegget Svart 11.Juni.2010 Noen som kan se noe på traclive? Jeg ser ikke noe, hverken fart eller plassering? Sitér dette innlegget Link to post
Bøljan Svart 11.Juni.2010 Link til dette innlegget Svart 11.Juni.2010 Fram leder! Passert Filtvet. Hovedfeltet sliter i Drøbaksundet som vanlig. Sitér dette innlegget Link to post
Enzo Svart 11.Juni.2010 Link til dette innlegget Svart 11.Juni.2010 FRAMTIA Speed/Course: 2.2 kn / 194˚ Finner mange på mareinetraffic.com blant annet Framtia. Sitér dette innlegget Link to post
Bøljan Svart 11.Juni.2010 Link til dette innlegget Svart 11.Juni.2010 Fram ligger et hav foran de andre, de har passert Slagen og nå rett utenfor Torgersøy. De andre er ikke ferdig med Hurumlandet ennå. I skrivende stund har Fram en fart på drøye 12 kts, hovedfeltet ved hurumlandet ligger i snitt på 2,5 kts. Fortsetter det slik er vel Fram i mål i Horten før de andre rekker å runde. Sitér dette innlegget Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.