Jump to content

Færderseilasen 2010

Framtia

Recommended Posts

Framtia m. mannskap er klare. Første øvingsseiling skal etter planen finne sted førstkommende tirsdag, så vi er godt forberedt. Har kjøpt nye seil for anledningen i håp om å rekke inn før CC-Cowboys forlater scenen lørdag kveld. Dette blir min debut, og jeg gleder meg stort.

Seiling - den dyreste måten å reise gratis....

Ta med tålmodighet for Drøbaksundet.

En god regel jeg lærte av en meget erfaren regattaseiler som bla hav vært med i VO en gang eller to er at det skal være ekstremt gode grunner for å avvike korteste vei mot merke/mål.

Da jeg var med på Færder'n la jeg alltid inn merkene på en GPS - og vi seilte alltid på maks VMG. De gangene vi gjorde det i stedet for å maksimere båtfart (som rormannen ofte vil) gjorde vi det bra i klassen vår.

Jeg har lest programmet på web flere ganger uten å finne ut annet om starten enn at de første starter 12 og de siste kl 16. Noen som vet når de store klassene starter? Hvordan er vindprognosene for fredagen? Det jeg egentlig lurer på er når horden passerere bøye ved Slemmestad og nærmer seg Håøya. Vi skal en tur innover i motordrevet båt.

Når starter skøytene fra Son?

Vi har heller ikke mottatt noe merker eller noe sånt. Meldte oss på for 3 dager siden tror jeg. Synes generelt at det er mye styr for å delta i denne regattaen og vanskelig å finne frem i informasjonen, men siden det fantastiske mannskapet mitt hadde så lyst til å delta har vi bestemt oss for å stille. Vi blir kun 4 ombord, og et par av de har jeg aldri seilt med før, og erfaringene er begrenset, så dette kommer til å bli en kjempespennende regatta som vi gleder oss masse til.

jeg fikk mine merker samt program i posten i dag. Synes egentlig det har gått greit å få orden på det meste, men sikkehetskravene har medført en del ekstra lånevirksomhet før start. Ellers har mannskapet hatt trening i kveld, alle vendinger satt som et skudd, og vi er skikkelig optimistiske....

Seiling - den dyreste måten å reise gratis....

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

• Create New...