Smiley Startet 27.April.2010 Link til dette innlegget Startet 27.April.2010 Ungene har kjøpt seg RIB og 9,9hk, og tiden er inne for å tenke sikkerhetsutstyr. Fra før så har de gode gamle orange Helly Hansen redningsvester. For å være sikker på at flyteutstyret ikke bare er med, men også blir brukt tenkte jeg å spandere nytt. Dette er til ungdommer på 14 & 16, så det skal ikke bare være sikkert, men også kult nok til at de vil ha det på seg. Så hva skal jeg kjøpe? Det finnes jo fine jakker, men det er vel lite sannsynlig at de vil forbli på når gradestokken toppes (og det gjør den vel hele denne sommeren?) Ellers så finnes det jo disse pølsene som blåser seg opp i alle slags fabrikat. Hvilke er brukandes? Noen som har erfaring, egne eller ungdommer i huset som bruker slikt? Sitér dette innlegget AASS for OSS! Drikk Aass og piss Ringnes! Drikk aldri vann (og spis ikke den gule snøen)!! Link to post
Mouche Svart 27.April.2010 Link til dette innlegget Svart 27.April.2010 Vi bruker Baltic Winner150 og denne har en behagelig krage i fleece, et viktig poeng for en del (av de tidligere i allefall) vestene hadde ikke det og da ble det en skarp kant som gnagde mot huden. Særlig ubehagelig når man er solbrent. Har brukt sånne automatvester i snart 15 år og det har aldri vært noe problem med å få barna, ungdommene, nå vel for voksne å anse, til å bruke disse vestene. Vi voksne bruker de også stort sett alltid, blir nesten som å sette seg i bilen og ta på sikkerhetsbeltet - ren automatikk. Sitér dette innlegget Ser frem til den dagen Corona er en øl og Donald er en and! Link to post
Frivakten Svart 27.April.2010 Link til dette innlegget Svart 27.April.2010 (redigert) Det er riktig det som Mouche sier, men det forutsetter at barna har tenkt å holde seg tørre. Skal barna skal kombinere båtkjøring med bading, vil en flytevest være et bedre valg. Av Crewsaver, Seago og Baltic Winner er sistnevnte den mest behagelige vesten. Mykere, mindre og med fleecekrage. Redigert 27.April.2010 av Frivakten (see edit history) Sitér dette innlegget VOR ÆRE OG VOR MAGT HAR HVIDE SEIL OS BRAGT D5L - SRC/VHF -SAR -NLS - Livbøyefadder Link to post
Smiley Svart 27.April.2010 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 27.April.2010 Jeg forutsetter at dette skal være "tørre"vester. Til vannlek kan de ha etpar av de gamle HH-vestene liggende i båten. Sitér dette innlegget AASS for OSS! Drikk Aass og piss Ringnes! Drikk aldri vann (og spis ikke den gule snøen)!! Link to post
Mouche Svart 27.April.2010 Link til dette innlegget Svart 27.April.2010 Noen seilervester, eller fem, regner jeg nesten med at båtfolk med barn har uansett og selvfølgelig er det disse som brukes ved vannsport og lek. Ungdommer regner jeg med er svømmedyltige og helst bader uten vest. Sitér dette innlegget Ser frem til den dagen Corona er en øl og Donald er en and! Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.