Elmer Startet 28.April.2010 Link til dette innlegget Startet 28.April.2010 Hei. På baugen og langs dollbordene på båten hvor det er knudrete gelcoat synes jeg det er helt håpløst å få det helt rent. I år er det stedvis verre enn før. Har noen en velfungerene heksekur mot dette? Vet at Black Streak remover er et tips, men jeg prøvde det så vidt, og opplevde å få tendenser tilgulning av gelcoaten av dette. Har noen en skikkelig effektiv behandling som gir helt rene dollbord? Sitér dette innlegget Link to post
optimax 150 Svart 28.April.2010 Link til dette innlegget Svart 28.April.2010 Kan ufortynnet klorin være brukelig hvis fargen i utgangspunket er hvit?? Sitér dette innlegget Link to post
prin435 Svart 28.April.2010 Link til dette innlegget Svart 28.April.2010 Hei! Det finnes sikkert mange midler. Hver vår bruker jeg Swang båtsåpe. Bruker ikke det ellers, fordi jeg vet ikke om den tar voksen. Jeg har ruglete ( antiskli ) deck. Der bruker jeg ren Swang såpe påført med kost. Lar det ligge litt, men passer på at det ikke tørker. Koster litt igjen og eventuelt påfører litt vann slik at det ikke tørker. Koster om igjen to treganger med noen minutters intervaller. Det blir rent hos meg. Det finnes sikkert andre såper som er like bra. Sitér dette innlegget Princess 435 Pretty Woman, Oslo Link to post
Polarn Svart 28.April.2010 Link til dette innlegget Svart 28.April.2010 Bruker dere å polere antisklideck? Sitér dette innlegget Eneste miljøvennlige er å kjøre grønt, host..hark <Gjør det ordentlig eller gi faen!> -->Vinner av OT-Entusiast 2011<-- Link to post
Hafrsfjord Svart 28.April.2010 Link til dette innlegget Svart 28.April.2010 En jeg pratet med i båthavna påsto at BLÅ Zalo I (ikke den grønne) sammen med en neglebørste fungerte veldig bra. Har ikke testet det ut sjøl, men kanskje ett forsøk verdt? Sitér dette innlegget Link to post
Mulligan Svart 28.April.2010 Link til dette innlegget Svart 28.April.2010 Gik løs på antisklibelegget med Jotun husvask og teakbørste på polermaskina. Ble så reint atte. Antiskliområdene poleres selvsagt ikke. Sitér dette innlegget Link to post
sveinh04 Svart 28.April.2010 Link til dette innlegget Svart 28.April.2010 Høytrykkspyle etter å ha bløtet det godt opp med sterkt zalovann. Da ser du virkelig forskjell på hvitt og nesten hvitt. Det trenger ikke alltid være skamdyre spesialmidler. Sitér dette innlegget Turen begynner når man legger fra brygga.... Link to post
lippert Svart 28.April.2010 Link til dette innlegget Svart 28.April.2010 teakbørste på polermaskina. Hva er en teakbørste? Sitér dette innlegget mvh Knut Erik Link to post
Mulligan Svart 28.April.2010 Link til dette innlegget Svart 28.April.2010 Det er en sånn litt stiv børste med tjukke hår som fulgte med polermaskina mi. Sitér dette innlegget Link to post
Polarn Svart 28.April.2010 Link til dette innlegget Svart 28.April.2010 hehe, bare synsing, men hadde terrasse vaskern vært noe å bruke? Sitér dette innlegget Eneste miljøvennlige er å kjøre grønt, host..hark <Gjør det ordentlig eller gi faen!> -->Vinner av OT-Entusiast 2011<-- Link to post
TwinCab Svart 28.April.2010 Link til dette innlegget Svart 28.April.2010 Det beste jeg noensinne har brukt for å rengjøren antisklibelegg, er Hempel Gelcoat Cleaner http://www.maritim.no/product.aspx?id=1628...upkey=007002030 se også databladet for produktet Sitér dette innlegget Link to post
softneck Svart 28.April.2010 Link til dette innlegget Svart 28.April.2010 Biltema sin Black Streak Remover syntes jeg var veldig god. Brukte denne over hele båten før polering. Sitér dette innlegget Link to post
Tutti Frutti Svart 28.April.2010 Link til dette innlegget Svart 28.April.2010 Bruker dere å polere antisklideck? Jeg bruker HardWax på antiskli dekket, trodde det skulle bli såpeglattt, men det gjorde det ikke HOS MEG. Resultatet ble rent og fint dekk hele sesongen, har gjort dette i 3 sesonger nå. Det er en sånn litt stiv børste med tjukke hår som fulgte med polermaskina mi. Ja jeg benytter samme runde roterende børste. Sprøyter først på Hempel GelCoat Cleaner, og så noen sekunder med børsten på polermaskinen, og vips så er dritten borte. Etter på kliner jeg som sagt på HardWax. PS! Dette kan sikkert være uforsvarlig på noen dekk, prøv deg frem! Det beste jeg noensinne har brukt for å rengjøren antisklibelegg, er Hempel Gelcoat Cleaner http://www.maritim.no/product.aspx?id=1628...upkey=007002030se også databladet for produktet Enig, se ovenfor. Sitér dette innlegget Link to post
Elmer Svart 28.April.2010 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 28.April.2010 Takk for mange gode svar! Black streak remover ønsker jeg som sagt ikke å bruke, da jeg fikk gule flekker i gelcoaten etter å ha forsøkt dette på et lite område. Tror gelcoaten reagerer ulikt på dette på ulike båter. Blått salovann skal utprøves. Jeg har også en dampvasker som i kombinasjon med zalo kanskje kan bli bra? Sitér dette innlegget Link to post
Jørgen S Svart 28.April.2010 Link til dette innlegget Svart 28.April.2010 Hva med blenda? Ikke bare hvitt, men Blenda-hvitt. Eller har jeg misforstått noe?... Sitér dette innlegget Link to post
Lodda Svart 28.April.2010 Link til dette innlegget Svart 28.April.2010 Hadde samme "problemet" på dekket i Ibiza 20 Sporten jeg hadde. Grunnet litt skjev vektfordeling mot styrbord, rant ikke alt regnvann helt bak og ut, men samlet seg litt foran konsollet og det ble skittent. I mangel av noe bedre tok jeg å helte på terassevask, lot dette virke litt og tok en runde med terassevaskeren... ble usannsynlig rent og det uten masse skrubbing ;-) Sitér dette innlegget http://www.helmar.no Link to post
Mariell Svart 28.April.2010 Link til dette innlegget Svart 28.April.2010 Biltema sin Black Streak Remover syntes jeg var veldig god. Brukte denne over hele båten før polering. : Black streak remover ønsker jeg som sagt ikke å bruke, da jeg fikk gule flekker i gelcoaten etter å ha forsøkt dette på et lite område. Tror gelcoaten reagerer ulikt på dette på ulike båter. Riktig at noen gelcote typer reagerer på Biltemas Black streak remover. Var stor faan av stoffet og brukte det mye på både en Elwaro og en Scan Baltic jeg hadde, med stor succes uten antydning til gulning. Gelcoten på Marine Traderen blir gult bare jeg tok frem flasken. Har hørt om flere som har den samme gulnings erfaring. Sitér dette innlegget MEDLEM I KNBF VP41a. I love "Smoke on the water". Song performed by Deep Purple. Smoke produced by VP Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.