m/s lene-christin Startet 28.April.2010 Link til dette innlegget Startet 28.April.2010 har en yanmar 4jhe som ikke får mere enn 2600omdr. det har hvert noen som har hellt avfettingsveske i dieselen. Dette resulterte i at jeg måtte bytte en dyse. motoren går problem fritt opp til 2600. den begyner å ryke svart røyk når jeg paserer 2000 omdr. har selfølgelig tømt og skyllet tanken etter dette. er det noen som hvet om det er dieselpumpa eller om det er resten av dysene som må skiftes? får 3800 omdr. uten problem når den ikke er tilkoplet. er det kansje noen som har pumpe. dyser. som de kan selge. kan kontaktes på tlf 90914544 Sitér dette innlegget Link to post
MB Keila Svart 28.April.2010 Link til dette innlegget Svart 28.April.2010 Har du skiftet dieselfilter? Hvis det er dårlig, vil du ikke oppnå fullt turtall. Sitér dette innlegget Link to post
free Svart 28.April.2010 Link til dette innlegget Svart 28.April.2010 er det noen som hvet om det er dieselpumpa eller om det er resten av dysene som må skiftes? får 3800 omdr. uten problem når den ikke er tilkoplet. skal d et forståes slik at motoren gir korrekt turtall når den ruses i fri men ikke greier å oppnå fullt turtall under belastning når du er underveis? Sitér dette innlegget Link to post
arkmarin Svart 28.April.2010 Link til dette innlegget Svart 28.April.2010 Det virker som om propellen din går tungt. Er det mye groe på den, eller er det feil dimensjoner på den. Sitér dette innlegget Arnehttp://www.arkmarin.no/ Link to post
m/s lene-christin Svart 29.April.2010 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 29.April.2010 (redigert) har hatt båten på land og sjekket propell der er det ingen ting. Diesel filteret er byttet aksling snurrer helt lett. har hatt turtal på motoren tidligere med samme propell. det er straks den blir koplet til at den mister turtall.kan nevne at jeg ikke får mer en 2000omdr. når jeg har tamp i kaia, når jeg er løs får jeg 2600omdr. Redigert 29.April.2010 av m/s lene-christin (see edit history) Sitér dette innlegget Link to post
m/s lene-christin Svart 29.April.2010 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 29.April.2010 skal d et forståes slik at motoren gir korrekt turtall når den ruses i fri men ikke greier å oppnå fullt turtall under belastning når du er underveis? det stemmer korekt Sitér dette innlegget Link to post
free Svart 29.April.2010 Link til dette innlegget Svart 29.April.2010 Det er jo en liten nøtt å knekke. Det høres jo ut som du har en tung propell, min propell forandret litt på egenskapene etter å ha blitt brukt som teinehaler, festlig affere. Har du mistet mange knop? frisk å fin reim på dynamo (om du får turtall fra den)? hva med finfiltret forresten? Sitér dette innlegget Link to post
m/s lene-christin Svart 30.April.2010 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 30.April.2010 (redigert) Det er jo en liten nøtt å knekke. Det høres jo ut som du har en tung propell, min propell forandret litt på egenskapene etter å ha blitt brukt som teinehaler, festlig affere. Har du mistet mange knop? frisk å fin reim på dynamo (om du får turtall fra den)? hva med finfiltret forresten? har mistet ca 2 knop og 1000 omdr. alt av filter er byttet. proppellen er det ingenting i veien med. lurer på om pumpa eller dysene kan ha fått en knekk av avfettingsvesken. det er giver på motoren til turtall. problemet begynte umiddelbart etter dette med avfettingsveske. maks turtall under kjøring er 3600 omdr. Redigert 30.April.2010 av m/s lene-christin (see edit history) Sitér dette innlegget Link to post
free Svart 1.Mai.2010 Link til dette innlegget Svart 1.Mai.2010 Dysene er jo lett å ta ut å sjekke på et dieselverksted, det koster ikke stort heller, hvis de ikke er bra koster det jo litt å fikse dem men... Det kan jo hende at feilen ligger der, når hadde du dysesjau sist? kansje på tide? får håpe pumpen har klart seg, den er vesentlig dyrere. jeg antar at du har sjekket "alt" annet. Sitér dette innlegget Link to post
m/s lene-christin Svart 2.Mai.2010 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 2.Mai.2010 Dysene er jo lett å ta ut å sjekke på et dieselverksted, det koster ikke stort heller, hvis de ikke er bra koster det jo litt å fikse dem men...Det kan jo hende at feilen ligger der, når hadde du dysesjau sist? kansje på tide? får håpe pumpen har klart seg, den er vesentlig dyrere. jeg antar at du har sjekket "alt" annet. skal få sjekket dysene nå til uka. har ikke sjekket dyser siden jeg kjøpte båten ifjor. Sitér dette innlegget Link to post
free Svart 2.Mai.2010 Link til dette innlegget Svart 2.Mai.2010 ok, det er jo ikke så vanlig å sjekke dyser ofte, men ved driftsproblemer er det jo en av tingene som sjekkes. Sitér dette innlegget Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.