Jump to content

yanmar 4jhe får ikke turtall

m/s lene-christin

Recommended Posts

har en yanmar 4jhe som ikke får mere enn 2600omdr. det har hvert noen som har hellt avfettingsveske i dieselen. Dette resulterte i at jeg måtte bytte en dyse. motoren går problem fritt opp til 2600. den begyner å ryke svart røyk når jeg paserer 2000 omdr. har selfølgelig tømt og skyllet tanken etter dette. er det noen som hvet om det er dieselpumpa eller om det er resten av dysene som må skiftes? får 3800 omdr. uten problem når den ikke er tilkoplet. er det kansje noen som har pumpe. dyser. som de kan selge. kan kontaktes på tlf 90914544 :smash::headbang:

har hatt båten på land og sjekket propell der er det ingen ting. Diesel filteret er byttet aksling snurrer helt lett. har hatt turtal på motoren tidligere med samme propell. det er straks den blir koplet til at den mister turtall.kan nevne at jeg ikke får mer en 2000omdr. når jeg har tamp i kaia, når jeg er løs får jeg 2600omdr.

Redigert av m/s lene-christin (see edit history)
Det er jo en liten nøtt å knekke. Det høres jo ut som du har en tung propell, min propell forandret litt på egenskapene etter å ha blitt brukt som teinehaler, festlig affere. Har du mistet mange knop? frisk å fin reim på dynamo (om du får turtall fra den)? hva med finfiltret forresten?

har mistet ca 2 knop og 1000 omdr. alt av filter er byttet. proppellen er det ingenting i veien med. lurer på om pumpa eller dysene kan ha fått en knekk av avfettingsvesken. det er giver på motoren til turtall. problemet begynte umiddelbart etter dette med avfettingsveske. maks turtall under kjøring er 3600 omdr.

Redigert av m/s lene-christin (see edit history)

Dysene er jo lett å ta ut å sjekke på et dieselverksted, det koster ikke stort heller, hvis de ikke er bra koster det jo litt å fikse dem men...

Det kan jo hende at feilen ligger der, når hadde du dysesjau sist? kansje på tide? får håpe pumpen har klart seg, den er vesentlig dyrere.

jeg antar at du har sjekket "alt" annet.

Dysene er jo lett å ta ut å sjekke på et dieselverksted, det koster ikke stort heller, hvis de ikke er bra koster det jo litt å fikse dem men...

Det kan jo hende at feilen ligger der, når hadde du dysesjau sist? kansje på tide? får håpe pumpen har klart seg, den er vesentlig dyrere.

jeg antar at du har sjekket "alt" annet.

skal få sjekket dysene nå til uka. har ikke sjekket dyser siden jeg kjøpte båten ifjor.

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

• Create New...