Marwin Startet 28.April.2010 Link til dette innlegget Startet 28.April.2010 Nabo kommer med ekkolodd-kabel som er slitt av 1-2 meter fra svingeren. Mener å ha sett at slike kabler ikke kan kappes / skjøtes. Noen som vet? Sitér dette innlegget Kystskipper 1984. Marintek Tr.heim. Link to post
Mulligan Svart 28.April.2010 Link til dette innlegget Svart 28.April.2010 Skjøt i vei. Ikkeno' problem. Har gjort det en bråte ganger. Sitér dette innlegget Link to post
FinnC Svart 28.April.2010 Link til dette innlegget Svart 28.April.2010 Som mulligan sier.....ingen problem. Har nettopp gjort dette med min svingerkabel. Den hadde 2 ledere for sjøtemp. i egen folieskjerm og 4 ledere for ekkoloddet utenpå omgitt av en yttre folieskjerm i tillegg til en egen uisolert skjermleder. Se bildet. Har desverre ikke bilde av min skjøt Avisoler ca. 4-5cm på hver av de to kabelendene med stor forsiktighet uten å skade folieskjermen. Brett ut skjermen forsiktig og kutt lederne ca. 1cm. Dette for å få overlapp av skjermene etter skjøting. Den uisolerte lederen beholder du som den er. Tre ca 1cm krympestrømpe på hver av lederne. Avisoler ca. 0,5 cm på lederne og lag en fin mekanisk skjøt som så loddes. Krymp. Skjøt også den uisolerte lederen uten krympestrømpe. Legg folien tilbake og til slutt en bite aluminium kjøkkenfolie (ikke plastbelagt) over det hele. Til slutt krympestrømpe over det hele, som jeg håper du ikke glemte før du startet skjøtingen. Lykke til Sitér dette innlegget Link to post
Mulligan Svart 28.April.2010 Link til dette innlegget Svart 28.April.2010 Jeg har koblingsbokser på de forskjellige transducerne mine. Står i rommet ved siden av transducerrommet. Gjør det svært enkelt dersom noe må byttes ut. Sitér dette innlegget Link to post
tom-ass Svart 28.April.2010 Link til dette innlegget Svart 28.April.2010 jeg har også skjøtet kabelen mellom svinger og skjerm, ikkeno problem. Sitér dette innlegget Bygdetulling med båtførerbevis! Link to post
Marwin Svart 28.April.2010 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 28.April.2010 Takker så mye for tilbakemeldinger Da lodder jeg sammen ledningene i morgen. Marwin Sitér dette innlegget Kystskipper 1984. Marintek Tr.heim. Link to post
Marwin Svart 29.April.2010 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 29.April.2010 Loddet var av "Billig-typen". Kun en enkel coaxialkabel, som jeg loddetskjøtet. Loddet spiller bra etter inngrepet Sitér dette innlegget Kystskipper 1984. Marintek Tr.heim. Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.