Jump to content

Reparasjon av ekkolodd-kabel?

Marwin

Recommended Posts

Som mulligan sier.....ingen problem.

Har nettopp gjort dette med min svingerkabel. Den hadde 2 ledere for sjøtemp. i egen folieskjerm og 4 ledere for ekkoloddet utenpå omgitt av en yttre folieskjerm i tillegg til en egen uisolert skjermleder. Se bildet. Har desverre ikke bilde av min skjøt

svingerkabel.jpg

Avisoler ca. 4-5cm på hver av de to kabelendene med stor forsiktighet uten å skade folieskjermen. Brett ut skjermen forsiktig og kutt lederne ca. 1cm. Dette for å få overlapp av skjermene etter skjøting. Den uisolerte lederen beholder du som den er.

Tre ca 1cm krympestrømpe på hver av lederne. Avisoler ca. 0,5 cm på lederne og lag en fin mekanisk skjøt som så loddes. Krymp. Skjøt også den uisolerte lederen uten krympestrømpe.

Legg folien tilbake og til slutt en bite aluminium kjøkkenfolie (ikke plastbelagt) over det hele. Til slutt krympestrømpe over det hele, som jeg håper du ikke glemte før du startet skjøtingen.

Lykke til :cheers:

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

• Create New...