jili Startet 28.April.2010 Link til dette innlegget Startet 28.April.2010 Noen som har tips for rimelig frakt av NB8700 fra Stavanger til Bodø eventuelt Harstad Sitér dette innlegget Skorgenes 350 Link to post
BMP Svart 28.April.2010 Link til dette innlegget Svart 28.April.2010 Er båten sjødyktig går du da den fra Stavanger til Bodø på en helg. Sitér dette innlegget Link to post
Lodda Svart 28.April.2010 Link til dette innlegget Svart 28.April.2010 Du kan prøve å snakke med Erik Eriksen hos disse, Playmarine. Vurderte selv å bruke han for transport Bergen-Mo i Rana, men selger fikset transport inkl. i prisen på båten. Han kjører nok båten din for egen kjøl eller på henger. Sitér dette innlegget http://www.helmar.no Link to post
Gas Svart 28.April.2010 Link til dette innlegget Svart 28.April.2010 En NB8700 er nå 3.30m i bredde så litt brutalt landeveien vil eg tro Sitér dette innlegget Link to post
jensemann2 Svart 28.April.2010 Link til dette innlegget Svart 28.April.2010 Det er vel sikkert noen som er interessert i å ta transportoppdrag? jeg har selv vurdert å ta slike oppdrag. Har mye fartstid langs hele kysten og dekksoffiser klasse 2.. Men er usikker på hva folk er villige til å betale for slike oppdrag? Sitér dette innlegget Link to post
bjorngb Svart 28.April.2010 Link til dette innlegget Svart 28.April.2010 Selv om du skulle sittet igjen med 2000,- for et slikt oppdrag, blir det ganske dyrt inkl drivstoff og flytur hjem for deg... Sitér dette innlegget Link to post
jensemann2 Svart 28.April.2010 Link til dette innlegget Svart 28.April.2010 ja det blir det nok... Sitér dette innlegget Link to post
jili Svart 28.April.2010 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 28.April.2010 Takker for innspill Ser muligens for meg og bruke noen av fraktefartøyene som traffikerer langs kysten Sitér dette innlegget Skorgenes 350 Link to post
Landegode Svart 28.April.2010 Link til dette innlegget Svart 28.April.2010 Norlines kan være en løsning. Tar båten på dekk og setter den rett på sjøen når du er framme. De går i rute på kysten. Sitér dette innlegget Link to post
Landegode Svart 28.April.2010 Link til dette innlegget Svart 28.April.2010 (redigert) Men har du tid, og båt og skipper er sjødyktige, så er det jo en flott tur nå når det lir mot sommer da! Redigert 28.April.2010 av Landegode (see edit history) Sitér dette innlegget Link to post
LTKH Svart 28.April.2010 Link til dette innlegget Svart 28.April.2010 Husker jeg sjekket priser på forskjellige transport muligheter da gamle båten gikk fra Stavanger til hammerfest. Det ente med at kjøper kjente en i et lite lokal rederi som kom og tok den med. Det vi fant ut den gang var at EWOS båtene (mener de heter det) som går med for for bla Fiskå mølle kunne ta de med for en anstendig sum penger. Norlines og det andre skulle ha en arm, samboer + et hav med penger for turen... Sitér dette innlegget Link to post
avsluttet Svart 28.April.2010 Link til dette innlegget Svart 28.April.2010 Jeg hadde litt av samme erfaringen med norlines, eller norcargo som det da hette. Da jeg fikk fraktet min fra Stavanger til Harstad var det With junior som gikk med bla "mel"? til fiskå mølle. (Ulvang rederi). Men det var Norbase i Harstad som fikset alt for meg, topp service på alle kanter. Sitér dette innlegget Link to post
Medusa Svart 29.April.2010 Link til dette innlegget Svart 29.April.2010 Enig med deg, "traust"...Ulvang's rederi har vel de billigste prisene. Tror de går mellom Stavanger og Tromsø en gang i uken. Fikk sendt båt med dem for to år siden og har bare god erfaring... Hvis jeg ikke husker feil var prisen ned mot det halve av de store befrakterene... Sitér dette innlegget Link to post
Junke Svart 29.April.2010 Link til dette innlegget Svart 29.April.2010 (redigert) Norlines og det andre skulle ha en arm, samboer + et hav med penger for turen... Da har du sikkert en fin samboer! Jeg har utsikt til NORLINES terminalen i Bergen, fra kontoret. Ser til stadighet at de har båter på dekk. Det er jo mulig du kan få en bra pris, om de kan ta den med en dag de har god kapasitet (m.e.o være litt fleksibel) Men det er ikke så lett når en venter på ny båt! Redigert 29.April.2010 av Junke (see edit history) Sitér dette innlegget Link to post
fjordbuss Svart 29.April.2010 Link til dette innlegget Svart 29.April.2010 Gikk den turen i vinter med en SUN 33, anbefaler å ta båten på egen kjøl ;) Sitér dette innlegget Har konvertert, Bavaria 39 cruiser. Link to post
Enzo Svart 29.April.2010 Link til dette innlegget Svart 29.April.2010 Fikk tilbud på henting av en båt fra en deliveryskipper , legger ut noen tall for å estimere et eksempel jeg tror kan være nogenlunde korrekt Reise til båt pr person: ? kommer an på om skipperen og mannskap (1-2) må reise langt men regn en tusenlapp pr person. Flyreise hjem igjen fra Tromsø ca 2500.- pr person Pris pr døgn under delivery 2500.- Proviant + mat underveis 5000 (var beregnet på 3personer 8-10dager, dette er nok noe lavere på en Stavanger-Tromsøtur Dieselkostnad ? havnepenger 1000 Sitér dette innlegget Link to post
Lodda Svart 29.April.2010 Link til dette innlegget Svart 29.April.2010 Egil Ulvan Rederi AS [firmapost@ulvan-rederi.no] Fikk tilbud fra dem på 10 000,- + mva på frakt av båt fra Bergen til Sandnessjøen/Nesna. Da heiste de båt fra sjø til sjø, og hadde båtkrybbe ombord. Prøv dem ;-) Sitér dette innlegget http://www.helmar.no Link to post
jili Svart 29.April.2010 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 29.April.2010 Takker for alle svar..er på oppløpsiden nå,så vi nærmer oss avgjørelsen Sitér dette innlegget Skorgenes 350 Link to post
LTKH Svart 29.April.2010 Link til dette innlegget Svart 29.April.2010 Da jeg fikk fraktet min fra Stavanger til Harstad var det With junior som gikk med bla "mel"? til fiskå mølle. (Ulvang rederi). Men det var Norbase i Harstad som fikset alt for meg, topp service på alle kanter. Det var disse jeg tenkte på ja! Sitér dette innlegget Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.