rundereim Startet 28.April.2010 Link til dette innlegget Startet 28.April.2010 Hei har en suzuki dt 65 hk .Har rengjort forgasserne og kjørt den den på land med ferskvann,ser da at det kommer benzin ut vannet/eksos er dette normalt? motor går fint på tomgang og ved pådrag...Takker på forhand av svar... Sitér dette innlegget Link to post
Bearded Beast Svart 28.April.2010 Link til dette innlegget Svart 28.April.2010 den klassiske 2-takteren er heller rundhåndet med bensinen ja... Sitér dette innlegget Link to post
withsmann Svart 28.April.2010 Link til dette innlegget Svart 28.April.2010 Det er helt vanlig ja, det har med at 2t tar inn bensin i stempelet hver omdreining så litt av bensinen går rett igjennom motoren. Sitér dette innlegget Link to post
rundereim Svart 28.April.2010 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 28.April.2010 blir jo en del søl i havnebasenga da,men det er no godt å vite at det er normalt da... Sitér dette innlegget Link to post
rundereim Svart 28.April.2010 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 28.April.2010 noen som veit forbruket på en slik motor ? Sitér dette innlegget Link to post
BMP Svart 28.April.2010 Link til dette innlegget Svart 28.April.2010 Hadde en slik på en Teri 430S og mener den brant 30 l/t på ful fart og ca 20 l/t på vanlig mars. Sitér dette innlegget Link to post
Bearded Beast Svart 28.April.2010 Link til dette innlegget Svart 28.April.2010 (redigert) en uvanlig mars da? eller mai Redigert 28.April.2010 av Korsnes (see edit history) Sitér dette innlegget Link to post
rundereim Svart 28.April.2010 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 28.April.2010 ca 20 liter om en drar av ca 5 knop da.... Sitér dette innlegget Link to post
Volvomekanikeren Svart 28.April.2010 Link til dette innlegget Svart 28.April.2010 en uvanlig mars da? eller mai Tror han mente Marsj! Sitér dette innlegget If it is grey, let it stay, if it's green, take it out and start screw! Link to post
70-talls speed båt Svart 28.April.2010 Link til dette innlegget Svart 28.April.2010 Du kan prøve og stille på inntak av luft/benzin, riktig blandeforhold er viktig når det gjelder hvor tørst mottoren er, og hvor mye efekt man får ut av den. husk hva du gjør sånn at du kan reversere hvis det ikke funker, eller så kan det være en gammel flotør i forgasseren som må byttes? Eller som det står litt lengere opp, så har de det med og dryppe litt... God jul Sitér dette innlegget Link to post
Bearded Beast Svart 28.April.2010 Link til dette innlegget Svart 28.April.2010 totakteren, iallefall de med forgasser søler litt med bensinen da noe av bensin/luftblandingen blir presset ut eksosporten i kompresjonsakten før stempelet passerer porten og lukker. Samt det er olje i miksen. Så det ser fort verre ut enn det er når du starter i tønne på land. Eller rettere sagt man ser hvor gale det egentlig er.. Så om den går perfekt så ville eg ikkje justert noe særlig på den uten det viser seg det går med meir bensin enn det burde. Det er vel der den største forbedringen på moderne to-takt med direkteinnsprøytning er. Da blir ikkje bensinen tillsatt før porten er lukket. Sitér dette innlegget Link to post
BMP Svart 29.April.2010 Link til dette innlegget Svart 29.April.2010 Det eneste blandingfforholdet du kan justere er tomgangsblandingen. Skru inn blandeskruen til motorne begyner og sakke skru så litt tilbake til den igjen går fint. NB! Motor må på forhond være kjørt skikkelig varm og ikke bare liget og gåt på tomgang det blir den ikke skikkelig varm av. Med en gang motoren får litt belastning er det hoveddysene som leverer bensiner og disse er faste og kan ikke justeres. Riktig justert tomgangsblanding kan redusere bensinsølet en del men har ingen innvirkning på forbruket når du kjører. Er det en motor med flere forgassere er det nesten helt håpløst og få den helt rett justert og det finnes en haug med ulike beskrivelser på hvordan en kan gå fremm den ene mer håpløs en den andre. Sitér dette innlegget Link to post
rundereim Svart 29.April.2010 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 29.April.2010 ja er ikkje mindre enn 3 forgassere på denne, er vel ikkje bare å stille på dei(lett å bli feil) Sitér dette innlegget Link to post
70-talls speed båt Svart 30.April.2010 Link til dette innlegget Svart 30.April.2010 Nei, tre forgassere er det vanskelig og finstille. Og det er som sakt domt og stille i vildens sky. Men hvis det er unormalt mye bensin fra eksosen, så ville jeg fortsatt bytta flotører, en gammel flotør kan bli tyngre, og dermed sleppe inn for mye bensin til forgasseren. Sitér dette innlegget Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.