Jump to content

Hvordan får jeg strøm fra en tohatsu 25?

Goks

Recommended Posts

• 2 uker senere...

jeg har gjerne lyst å installere anlegg og lanterner på båten min men vet ikke om den har dynamo eller noe en annen kilde for strøm, det er en tohatsu 25, 2003 modell, 2 takt, tror jeg. kan noen hjelpe meg? har hørt fra mange at det bare er å sette inn en likeretter/ regulator i tre ledninger som kommer ut fra venstre side av motoren, men er ikke helt sikker, og jeg vil ikke kortslutte hele de elektriske annlegget i motoren.

Hei

Ta kontakt med forhandleren. Likeretter/regulator til min 9,9 var fryktelig dyr. Det står koplingsskjema for å kople lanterner uten regulator/likeretter(vekselspenning ureglert)i brukermanualen. Du må bare passe på å bruke riktig antall og effekt på pærene. Mye rimeligere løsning er ett batteri du lader hjemme og diodepærer i lanternene.

Har slått sammen to tråder som omhandler det samme. Om man savner svar så ikke opprett en ny tråd, men post i den opprinnelige at man fortsatt ønsker respons.

Til spørmålet ditt så har motoren høyst sannsynlig en spole som genererer strøm. Dette er vekselstrøm og skal du lade batteri må du ha en likeretter, dette pleier ikke å være montert som standard.

Man kan bruke en vanlig likeretter, finnes veldig mange tråder om dette på forumet, f.eks. denne: https://baatplassen.no/i/index.php/topic/21102-lading-og-paahengsmotor

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

• Create New...