Goks Startet 28.April.2010 Link til dette innlegget Startet 28.April.2010 Jeg vil gjerne installere en del elektriske komponenter på båten min, men jeg vet ikke om jeg må ha dynamo eller om der finst strøm. Er det noen som kan med tohatsu 25 som kan hjelpe meg? Sitér dette innlegget Link to post
Marna mb10a Svart 28.April.2010 Link til dette innlegget Svart 28.April.2010 jeg har en tohatsu 25hk 2004 mod. og der er det bare og kjøpe en likeretter lurer jeg på om det heter men er ikke sikker, den kobler man på 3 ledninger som ligger inne i motoren og så på batteriet så lades bateriet når man kjører :) Sitér dette innlegget Link to post
Goks Svart 29.April.2010 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 29.April.2010 Er det tre ledningene på venstre side av motoren sett fra båten, som kommer ut av magneten? Sitér dette innlegget Link to post
Marna mb10a Svart 29.April.2010 Link til dette innlegget Svart 29.April.2010 ja det er di ledingene ja Sitér dette innlegget Link to post
Goks Svart 30.April.2010 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 30.April.2010 har du to takt eller fire takts motor? jeg har 2003 to takts sjønner du! Sitér dette innlegget Link to post
Goks Svart 14.Mai.2010 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 14.Mai.2010 jeg har gjerne lyst å installere anlegg og lanterner på båten min men vet ikke om den har dynamo eller noe en annen kilde for strøm, det er en tohatsu 25, 2003 modell, 2 takt, tror jeg. kan noen hjelpe meg? har hørt fra mange at det bare er å sette inn en likeretter/ regulator i tre ledninger som kommer ut fra venstre side av motoren, men er ikke helt sikker, og jeg vil ikke kortslutte hele de elektriske annlegget i motoren. Sitér dette innlegget Link to post
Vindfang Svart 14.Mai.2010 Link til dette innlegget Svart 14.Mai.2010 Hei Ta kontakt med forhandleren. Likeretter/regulator til min 9,9 var fryktelig dyr. Det står koplingsskjema for å kople lanterner uten regulator/likeretter(vekselspenning ureglert)i brukermanualen. Du må bare passe på å bruke riktig antall og effekt på pærene. Mye rimeligere løsning er ett batteri du lader hjemme og diodepærer i lanternene. Sitér dette innlegget Link to post
Marna mb10a Svart 15.Mai.2010 Link til dette innlegget Svart 15.Mai.2010 jeg har en 2 takter Sitér dette innlegget Link to post
Goks Svart 15.Mai.2010 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 15.Mai.2010 vist jeg lader opp batteriet isteden for å bruke dynamo eller strøm fra motoren må jeg lade den opp hver gang, jeg skal koble til annlegg også. Men går det ikke ann å bruke strømen som kommer fra magneten og inn i en likeretter/ regulator og inn på batteriet slik at den lades når jeg kjører? Sitér dette innlegget Link to post
Ingar Svart 15.Mai.2010 Link til dette innlegget Svart 15.Mai.2010 Har slått sammen to tråder som omhandler det samme. Om man savner svar så ikke opprett en ny tråd, men post i den opprinnelige at man fortsatt ønsker respons. Til spørmålet ditt så har motoren høyst sannsynlig en spole som genererer strøm. Dette er vekselstrøm og skal du lade batteri må du ha en likeretter, dette pleier ikke å være montert som standard. Man kan bruke en vanlig likeretter, finnes veldig mange tråder om dette på forumet, f.eks. denne: https://baatplassen.no/i/index.php/topic/21102-lading-og-paahengsmotor Sitér dette innlegget Link to post
Goks Svart 16.Mai.2010 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 16.Mai.2010 Vet du hvor du får kjøpt en likeretter til en tohatsu 25 2003 eller 2002 modell, to takter? Sitér dette innlegget Link to post
Marna mb10a Svart 19.Mai.2010 Link til dette innlegget Svart 19.Mai.2010 jeg kjøpte den fra usa Sitér dette innlegget Link to post
Arvid_A Svart 19.Mai.2010 Link til dette innlegget Svart 19.Mai.2010 Hei! I den linken som Ingar viser til rett ovenfor her, finner du en anbefaling fra "Droll" om å bruke en standard-likeretter. Denne får du kjøpt her: https://www1.elfa.se/elfa3~no_no/b2b/init.do?shop=ELFA_NO-NO#toc=19015;item=70-046-25; Sitér dette innlegget Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.