Jump to content

Hvis du har 1.500 kr til overs ...

bliss X

Recommended Posts

Hvis du hadde 1.500 kroner til overs, hadde seilbåt og skulle bruke opp disse pengene på båtutstyr, hva ville du da kjøpt? Fikk et gavekort til en båtutstyrsbutikk på 1.500 kr for en stund siden, men har ikke fått brukt det ....

Bør få brukt det før det går ut på dato. :wink:

....og har "alt" fra før ?:lol:

Hva med alt du trenger for vårpussen neste år?

Eller den "kjekt å ha greia" du aldri har sett vitsen med å bruke penger på, men allikevel hadde vært morsomt å ha?

Selv hadde jeg brukt dem på en av de nye vestene fra Baltic som ser ut som en vanlig vindtett vest, men som er et godkjent flyteplagg, men myk og fin som en "vanlig vest". Deilig nå som det begynner å bli litt skarpere i luften :wink:

Å bli kvitt 1500,- i en båtbutikk har jeg forøvrig aldri sett på som noen spesiell utfordring :lol:

Lykke til!

Pressang til mannen som har alt....hmmmm;

Nye nødraketter kanskje, før de gamle går ut på dato.

Ellers er det mye "kjekt å ha utstyr da"...

Mitt forslag er ekstra bærbar backup-GPS som du kan putte i ei tett metall-kasse, slik at den overlever tordenværet som blacker ut alt annet el. utstyr nestegang du ev. er på vei hjem fra Skagen.

Hvis du hadde 1.500 kroner til overs, hadde seilbåt og skulle bruke opp disse pengene på båtutstyr, hva ville du da kjøpt?

Nytt skjøte av noe slag, eller line til rullefokka. Eller tauverk type forbruksmateriell genrelt.Slikt er forbruksmateriell som enhver snart trenger, uansett! :wink:

Så kan du heller kjøpe deg noe snadder når du vet hva du vil ha... :lol:

Et BAROMETER! Absolutt, et barometer i messing til å skru på skottet. Er det noe du kan stole på i disse moderne, duppeditt-tider, og som er strømuavhengig - så er det et god, gammeldags barometer.

Dette er noe jeg savnet under ferieturen i år. Ukjente frekvenser for svensk værmelding, osv. - har du barometer så får du en 12-24 timers varsel om værforandringer!  :wink:

Medlem i Søndre Kråkerøy Båtforening og "Vraktangen Dram- og Lutefisklag"

Påstand: Isskrape er også båtutstyr! :o)

HADDE tresjark og Sabb 10hk G-modell fra 1990 MED HERLIG LYD! - Har nå konvertert til PLAST! Tromøy 23 m Sabb 2H fra 1975

Walter's HJEMMESIDE ><((((º>

Tror jeg ville stoppet opp og tenkt sikkerhet et øyeblikk. Har du nok vester og er de i OK stand? Har du det du behøver av slukkeapparater, er de av den mest hensiktsmessige typen mht til type pulver, og er du sikker på at de virker hvis du skulle trenge de? Hva med brannteppe? Gjerne et par stykker. Det tror jeg er en bra investering. Og skulle du ikke finne noe innenfor sikkerhetsutstyr, har du vel bruk for en DC-DC forsyning til TV'n? Tror gavekortet rekker omtrent akkurat til en forsyning i passende størrelse. Ellers er det mye fint å få av maritime pyntegjenstander som burde fjerne ethvert problem med å svi av noen kroner. Poleringsmaskin? Men det mest fornuftige på lenge er sikkert å konferere med Admiralen om saken og spørre hva hun mener (Kanskje etterfulgt av et ørlite - ...ønsker seg ombord...). Evt. kombinert med noen forsiktige føringer for å sikre at investeringen går i den retningen du kunne tenke deg... :wink:

Hva med et CO2-brannslukningsapparat? Så slipper du å bekymre deg for totalrenovasjon av alt i båten dersom noen skulle trenge/komme til å blåse ut et pulverapparat?

- ...og når solkula går ned i havet, skal jeg sitte og se utover horisonten og få sjelen i vater! Triztan Vindtorn

Hva med et CO2-brannslukningsapparat? Så slipper du å bekymre deg for totalrenovasjon av alt i båten dersom noen skulle trenge/komme til å blåse ut et pulverapparat?

... hmmm ...... er det ikke fare forbundet med å benytte CO2 til brannslukning under dekk i en seilbåt? Det blir jo langt på vei et lukket rom, og hvis folk oppholder seg i avstand fra nedgangsluken så er det vel ikke bare brann som slukkes, for å si det pent. Synspunkter?

Mener du dette alvorlig Lasse? Et båtmenneske som ikke aner hva han skal kjøpe til båten når pengene ligger der ferdig avsatt til båtbudsjettet og venter på å bli brukt? Du får håpe på at  følelsen varer riktig lenge. Det blir rimelig båtliv utav slikt. Ha et trøstens ord klart til alle de som har prioriteringsproblemer når det gjelder båtutstyrsinnkjøp. Dessuten synes jeg du akkurat sa at du tilhørte tekno gjengen som skal ha batmeter...... Nå har du sjansen til å få det før heller ennn siden. Båtutstyrsbutikken får sikkert  ordnet et slikt til deg fra Elfa hvis du spør dem.

Lotus  

PS: Hvis du ikke finner ut hva du trenger og utløpsdatoen for gavekortet nærmer seg, tar jeg gjerne i mot gavekortet.  Det koster meg ikke engang en kalori å finne noe båten kan trenge..... :flag:

Lotus:

Ja, jeg har igrunn det meste  :flag: Det er liksom ingenting som koster ca 1.500 kroner jeg kan komme på for øyeblikket.  Den vanlige dosen av utstyr ble anskaffet før sommerferien.

Det med bat-meter var en ide

Har spurt admiralen (som enkelte forslo) men hun har også gjort unna innkjøpene for i år.

Mulig det blir en oljelampe, hvis jeg finner en jeg liker.

Tror nok aldri det vil skje meg at jeg har 1500 kr til overs i en båt butikk. Skjønner nesten ikke hvordan det er mulig?  :flag:

Ville nok uansett investert i 8 splitter nye, og like fendere......... (har nemlig ulike fendere og det er ikke pent!!!!)

Det er bedre å angre på noe man har gjort, enn å angre på noe man ikke har gjort !!!

HOLDER PÅ MED LANGTIDSPROSJEKT, BARE SE HER.

... hmmm ...... er det ikke fare forbundet med å benytte CO2 til brannslukning under dekk i en seilbåt? Det blir jo langt på vei et lukket rom, og hvis folk oppholder seg i avstand fra nedgangsluken så er det vel ikke bare brann som slukkes, for å si det pent. Synspunkter?

Hvis jeg måtte velge å puste inn CO2 eller slokkepulver ville vel kanskje CO2 være bedre på lang sikt.

Hvorfor ikke bruke en vannslukker, ei bøtte vann eller en skumslukker i kabinen?

Du må være innlogget for å kunne svare.

Logg inn med eksisterende, eller opprett ny, konto.

Opprett ny konto

Gratis og helt uforpliktende

Klikk her for å opprette konto.

Logg inn

Logg inn dersom du har konto

Logg inn

• Create New...