Bergen dørk Startet 29.April.2010 Link til dette innlegget Startet 29.April.2010 Sitter på finn.no og ser på 2 nokså like båter, dvs jeg sliter litt med å se om det egentlig er samme båt... De er noe ulike i designet på overbygget, men har samme byggeår...eller har de ikke det? Nimbus 26: http://www.finn.no/finn/boat/used/object?finnkode=22050894 Nimbus 2600: http://www.finn.no/finn/boat/used/object?finnkode=21824324 Noen Nimbus-folk som kan opplyse meg? Sitér dette innlegget mvh Bergen Dørk Link to post
Bitteliten Svart 29.April.2010 Link til dette innlegget Svart 29.April.2010 Siste Praktisk Båtäganda som selges på Narvesen har en artikkel som omtaler dette. Sitér dette innlegget Link to post
Bergen dørk Svart 29.April.2010 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 29.April.2010 Takk for tips! Kort oppsummering? Sitér dette innlegget mvh Bergen Dørk Link to post
færd Svart 29.April.2010 Link til dette innlegget Svart 29.April.2010 Hvis du ser på bildene av den øverste båten så vil du se at det står 2600ac på siden av den. Så den eneste forskjellen må være tittelen på annonsene og de blå stripene. Sitér dette innlegget Link to post
Bergen dørk Svart 29.April.2010 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 29.April.2010 Nei, det må nok være noe mer....hvis du ser på designen av overbygget, vinduet i forkabin; så er de tydelig noe ulike. Sitér dette innlegget mvh Bergen Dørk Link to post
færd Svart 29.April.2010 Link til dette innlegget Svart 29.April.2010 Hm, klarer ikke å se noen forskjeller jeg da, kan det være at den blå stripa på siden får det til å se litt annerledes ut, har sittet her nå og glant på bildene til øyet er stort og vått. Her må det kanskje noen Nimbus eksperter på banen?? Sitér dette innlegget Link to post
Bergen dørk Svart 29.April.2010 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 29.April.2010 He, he...mener ikke å lage noe stort poeng ut av det - det står vitterlig 2600 på den som kalles 26 AC, men hvis du studerer overbygget en gang til, så ser du kanskje at det er noe med vinduene framme + selvsagt dekorstripen som kan signalisere at dette er 2 ulike modeller....eller kanskje ikke - kanskje er ikke dette 2 87-modeller, men at den ene er en annen modell.....bare lurer litt jeg. Sitér dette innlegget mvh Bergen Dørk Link to post
færd Svart 29.April.2010 Link til dette innlegget Svart 29.April.2010 Nei, vi lager ikke noe stort poeng ut av dette, men jeg ble litt nysgjerrig når temaet kom opp. Når du snakker om vinduene i overbygget så har den ene vindusviskerne liggende og den andre stående ute i sidene. Sitér dette innlegget Link to post
SF Svart 29.April.2010 Link til dette innlegget Svart 29.April.2010 (redigert) Tror dette er samme båttypen, den ene er original mens den andre har fjernet original dekor. Kan nesten se ut som om den er lakkert om. Redigert 29.April.2010 av SF (see edit history) Sitér dette innlegget 2009 Ryds 478 GTI Mercury 50 EFI Link to post
Bergen dørk Svart 29.April.2010 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 29.April.2010 Det er sikkert saken....jeg erindrer at en eier som hadde kommet i skade for å pusse ned nimbus-dekoren nevnte at den faktisk kostet 14-15000 å få fra Nimbus, dvs orginal "brandet". Så da er sikkert Nimbus 2600 på den ene her noe selvlaget, evnt et lokalt reklamebyrå el.l.. Tror SF har helt rett i det. Og jeg tror ikke det er noe du har oversett Færd. Sitér dette innlegget mvh Bergen Dørk Link to post
nimbussen Svart 29.April.2010 Link til dette innlegget Svart 29.April.2010 hei alle med aktercabin heter 2600, den typen uten aktercabin heter nimbus 26,forskjellen på dise to er att de3 ikke er produsert samme året,dem hadde noen forandringer hvert år ,jeg har en 84 modell en helt fortreffelig turbåt ,vil du se mere av disse båtene kan du søke på nimbus boats .se Sitér dette innlegget Link to post
erund Svart 29.April.2010 Link til dette innlegget Svart 29.April.2010 Båten til kr. 380.000 er nok den mer "ekte" Nimbus da den har original dekor på sider til overbygget. Den andre mangler og ser noe mer "naken" ut som jeg ikke liker . Dekor kan nok skaffes hos Nimbus i Sverige, men den koster drøyt - antar rundt kr 5.000 for hele settet. Denne "nakne" båten med 26 AC stammer kanskje noe fra 86 årsmodell med den eldre utgaven, spesielt ved overbygget. Mulig denne båten er en begynnelse av den nye utgaven. Jeg er heller ikke helt sikker på, men som sagt liker jeg denne båten til 380.000 kr fordi den ser original ut. Sitér dette innlegget Mvh erund Nidelv 26, 1987 årsmodell - Volvo Penta TMD31A Link to post
KOB Svart 1.Mai.2010 Link til dette innlegget Svart 1.Mai.2010 På hjemmesiden til Nimbus finnes det et historisk arkiv som inneholder de fleste (alle?) modellene mange år bakover i tid. Kanskje noe å finne der? Sitér dette innlegget Hilsen KOB, Nimbus Nova 35 Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.