Jump to content

Hva er forskjellen på Nimbus 26 og Nimbus 2600?

Bergen dørk

Recommended Posts

Sitter på finn.no og ser på 2 nokså like båter, dvs jeg sliter litt med å se om det egentlig er samme båt... :smiley: De er noe ulike i designet på overbygget, men har samme byggeår...eller har de ikke det?

Nimbus 26:

http://www.finn.no/finn/boat/used/object?finnkode=22050894

Nimbus 2600:

http://www.finn.no/finn/boat/used/object?finnkode=21824324

Noen Nimbus-folk som kan opplyse meg?

mvh Bergen Dørk

He, he...mener ikke å lage noe stort poeng ut av det - det står vitterlig 2600 på den som kalles 26 AC, men hvis du studerer overbygget en gang til, så ser du kanskje at det er noe med vinduene framme + selvsagt dekorstripen som kan signalisere at dette er 2 ulike modeller....eller kanskje ikke - kanskje er ikke dette 2 87-modeller, men at den ene er en annen modell.....bare lurer litt jeg. :crazy:

mvh Bergen Dørk

Det er sikkert saken....jeg erindrer at en eier som hadde kommet i skade for å pusse ned nimbus-dekoren nevnte at den faktisk kostet 14-15000 å få fra Nimbus, dvs orginal "brandet". Så da er sikkert Nimbus 2600 på den ene her noe selvlaget, evnt et lokalt reklamebyrå el.l.. Tror SF har helt rett i det. Og jeg tror ikke det er noe du har oversett Færd. :smiley:

mvh Bergen Dørk

Båten til kr. 380.000 er nok den mer "ekte" Nimbus da den har original dekor på sider til overbygget. Den andre mangler og ser noe mer "naken" ut som jeg ikke liker :nonod: . Dekor kan nok skaffes hos Nimbus i Sverige, men den koster drøyt - antar rundt kr 5.000 for hele settet.

Denne "nakne" båten med 26 AC stammer kanskje noe fra 86 årsmodell med den eldre utgaven, spesielt ved overbygget. Mulig denne båten er en begynnelse av den nye utgaven. Jeg er heller ikke helt sikker på, men som sagt liker jeg denne båten til 380.000 kr fordi den ser original ut.

Mvh erund

Nidelv 26, 1987 årsmodell - Volvo Penta TMD31A

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

• Create New...