Christian_V Startet 29.April.2010 Link til dette innlegget Startet 29.April.2010 Hei, Jeg er ny eier av en årgangsDraco fra 1986. Jeg registrerer at det er fuktig oppunder dekk hvor bøylene på fordekk er festet. Slik jeg ser det er det gjennomgående skruer som holder bøylene fast i dekk, men i tillegg så kommer det åpenbart vann gjennom i gjennomføringen også. Har prøvd å søke litt i forumet, men finner ingen tråder med tilsvarende problemstillinger. Antar jeg ikke er førstemann som opplever dette. Dersom det er noen som har en løsning på dette problemet, hadde jeg satt stor pris på å få høre. Første jeg tenkte på, var å legge inn bord under dekk som jeg igjen fester skruene til. På denne måten får skruer og beslag bedre feste og belastningsfordeling enn i dag. Jeg antar videre at dette er en noe dårlig løsning fra design av. Tips mottas med takk! Sitér dette innlegget Link to post
OnkelDonald Svart 29.April.2010 Link til dette innlegget Svart 29.April.2010 Skru ut bolter og tett med noe form for tetning. tec7 e.l.? Sitér dette innlegget Genialt enkel redigering av nettsider Link to post
Sjeldenutpå Svart 29.April.2010 Link til dette innlegget Svart 29.April.2010 Ja om plasten kjennes fast ut så er det bare å skru løs å vaske å smøre sikaflex på, og skru til igjenn. Her må nok en kompis trø til på utsida så du kanskje kan få på skiver og muttere? Burde holde i årevis ! Lurt med hånrensservietter feks til å vaske vekk overfødig etter oppstramming. Sitér dette innlegget Yanmar 6LYA-STP 340hk Link to post
Superkul Svart 29.April.2010 Link til dette innlegget Svart 29.April.2010 Lurt med hånrensservietter feks til å vaske vekk overfødig etter oppstramming. hvit sika så syntes ikke klinet så veldig - jeg pleier la det tørke også skjære av det som har tyti ut Sitér dette innlegget Prosjekt Draco-2100 Link to post
Christian_V Svart 29.April.2010 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 29.April.2010 (redigert) Takk for respons. Hva menes med "om plasten kjennes fast"?. Hele bøylen "flekser" når det tas i den med noe vekt. Det er tydeligvis brukt mye sikaflex allerede for å prøve å tette mellom beslag og dekk. Det er ikke bolter gjennom men skruer. Skjønner jeg det riktig om det anbefales å benytte bolter på beslag (på dekk) og med skiver og muttere under dekk (dvs på andre siden av dekket), og tette med sikaflex? Det som jeg kan se i kabinen er skruene som "stikker" ned gjennom foret i skottet. Dette ser ut som en dårlig løsning etter mitt skjønn. Redigert 29.April.2010 av Christian_V (see edit history) Sitér dette innlegget Link to post
Sjeldenutpå Svart 29.April.2010 Link til dette innlegget Svart 29.April.2010 Ja høres ikkje kjekt ut om det er synlige skruer. Best å passe hodet. Skruer med metriske gjenger og muttere vil gi bedre moment og dermed fastere stag. Du må teite såpass at sikaen tyter godt ut og ikkje blir liggende som ein motorlabb/demper under bøylene Sitér dette innlegget Yanmar 6LYA-STP 340hk Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.