Myrvoll Startet 29.April.2010 Link til dette innlegget Startet 29.April.2010 Hei! :D Er de noen som har noen fårslag om stålpropell til en 2010 suzuki DF60? Motoren står på en askeladden 475 freestyle. Vekt på båten uten motor er 500kg og den er 16 fot lang. alle fårslag er velkomne. :D Sitér dette innlegget Link to post
ibizafan Svart 29.April.2010 Link til dette innlegget Svart 29.April.2010 balistic stålpropell Sitér dette innlegget BÅT SKAL VÆRE NORSK BYGD,BÅT MED STIL IBIZASLANKE OG ELEGANTEGÅ MYKT FINT SJØEN.obs obs ibizaen min går ca 40 knop med ny suzuki df 140 learn burn stål propell må jeg ha Link to post
LM 605 Svart 30.April.2010 Link til dette innlegget Svart 30.April.2010 Hei! :D Er de noen som har noen fårslag om stålpropell til en 2010 suzuki DF60? Motoren står på en askeladden 475 freestyle. Vekt på båten uten motor er 500kg og den er 16 fot lang. alle fårslag er velkomne. :D Ser du har handlet samme båt som meg. Har du testet den på sjøen. Jeg hentet min nylig hos forhandler på henger, men har ikke fått sjøsatt ennå. Er litt spent på den nye 60 hk i fra Suzuki. La du merke til trimfinnen på din motor, om den stod i senter eller var vridd til en av sidene. På min motor var finnen dreiet 30-40 grader mot høyre (sett bakfra), så jeg lurte på om båtene er "prøvekjørt" i fra fabrikken grunnet denne justeringen,, eller om det bare er" tilfeldig" at trimfinnen står slik. Sitér dette innlegget Link to post
Mouche Svart 30.April.2010 Link til dette innlegget Svart 30.April.2010 Hva forventer man å oppnå med en stålpropell på denne båt/motor og til hvilken pris? Sitér dette innlegget Ser frem til den dagen Corona er en øl og Donald er en and! Link to post
Myrvoll Svart 30.April.2010 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 30.April.2010 Takk får fårslag :D Båten ble kjøpt på Dyrkorn Fritid i Ålesund. syntest båten jekk litt sakte på marsj fart (4000rpm) ca 17 knop. så lurte litt på om de var mulig å skaffe en propell som økte farta litt på marsj fart. vil ikkje at den skal vere får dyr. Sitér dette innlegget Link to post
froesak Svart 13.Mai.2010 Link til dette innlegget Svart 13.Mai.2010 Ser du har handlet samme båt som meg. Har du testet den på sjøen. Jeg hentet min nylig hos forhandler på henger, men har ikke fått sjøsatt ennå. Er litt spent på den nye 60 hk i fra Suzuki. La du merke til trimfinnen på din motor, om den stod i senter eller var vridd til en av sidene. På min motor var finnen dreiet 30-40 grader mot høyre (sett bakfra), så jeg lurte på om båtene er "prøvekjørt" i fra fabrikken grunnet denne justeringen,, eller om det bare er" tilfeldig" at trimfinnen står slik. Har samme motor og der er også finnen vridd mye mot høyre når man står bak og ser Sitér dette innlegget Link to post
LM 605 Svart 13.Mai.2010 Link til dette innlegget Svart 13.Mai.2010 Hadde en telefon til Askeladden ang. dette, og pratet med en hyggelig fyr som fortalte at motorene kom slik i fra importøren.(Erling Sande). Dette er jo i utgangspunktet en justeringsfinne for "styringen", men om det har så mye for seg, er en annen sak. Registrerer jo at de nye modellene av 475 Free-style nå kommer med NFB styring, så dette var jo ikke standard på tidligere modeller. Skal bli morsomt og få sjøsatt og få testet båten. Har hatt flere Askeladden båter opp gjennom årene, så jeg har altid vært godt fornøyd med kvaliteten. Har ikke noe behov for stålpropell selv, da ikke toppfarten er det "viktigste" for mitt bruk, blir mere småkjøring, fisking etc jeg bruker båten til. Sitér dette innlegget Link to post
trulsant Svart 13.Mai.2010 Link til dette innlegget Svart 13.Mai.2010 Den finnen kan gjøre motoren mer nøytral i oppførselen, ved at den motvirker at motoren drar styringen til ene siden. No feedback wirestyring betyr bare at den gir mindre feedback så lenge du kjører rett frem, men feedback får du mens du vrir rattet, og da motvirker finnen dette. Dette er dog avhengig av trim, merker at min motor trekker til ene siden ved en trim, og til andre siden om jeg trimmer helt ut. Mens den på mellomstilling er i nøytral. Sitér dette innlegget Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.