Jump to content

Identifisere hydr styring for å få riktig olje, se bilder

Sjeldenutpå

Recommended Posts

Som det har kommet fra i en annen tråd også så er det ikkje bare eg som sliter med tung styring.

Så da tenkte eg å sjekke litt. Var nettop hos min lokale båtsjappe, og han ville ikkje selge olje uten at eg hadde identifisert styringa... pakningene kunne bli ødelagt av feil olje :nonod:

Fikk litt oljetips i den andre tråden, men vil vel være sikker ....

Det vil eg jo ikkje , så eg lurer på om nokon har kjenskap til produsent her? Eg har bere 3,5 turn fra max stb til max bb.

Men eg klarer ikkje sette to fingre inni å snurre slik ein bekjent gjer på sin summer. Kor lett/tungt skal det være egentli?

Men men,,, kjenner nokon dette?

styrepumpe.jpg

noerbilde_styrepumpe.jpg

styresyl_bak.jpg

syl_hs_paa_roraksel.jpg

Yanmar 6LYA-STP 340hk

Ikkje så lett å finne heilt riktig, men fann noko info på ei anna "helmet pump" fra samme fabrikk....

2.2.1 Oils used with Wagner’s model “N” cylinder

Standard ISO grade 32 oil must be used with Wagner model “N” steering

cylinders.

WARNING: DO NOT USE TRANSMISSION OIL OR BRAKE FLUID.

min har fått automatgearolje etterfylt.... :nonod:

Yanmar 6LYA-STP 340hk

Hva om du kobler av slangene bak på snekka og ser om rattet går lettere da? Samtidig får du skiftet ut feil olje, luftet systemet og konkludert om det er snekka som har for stor utveksling.

Er opptatt av at penger skal sirkulere, og den lokale båtutstyrspusheren hjelper til med sirkulasjonen.

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

• Create New...