Sjeldenutpå Startet 30.April.2010 Del på Facebook Startet 30.April.2010 Som det har kommet fra i en annen tråd også så er det ikkje bare eg som sliter med tung styring. Så da tenkte eg å sjekke litt. Var nettop hos min lokale båtsjappe, og han ville ikkje selge olje uten at eg hadde identifisert styringa... pakningene kunne bli ødelagt av feil olje Fikk litt oljetips i den andre tråden, men vil vel være sikker .... Det vil eg jo ikkje , så eg lurer på om nokon har kjenskap til produsent her? Eg har bere 3,5 turn fra max stb til max bb. Men eg klarer ikkje sette to fingre inni å snurre slik ein bekjent gjer på sin summer. Kor lett/tungt skal det være egentli? Men men,,, kjenner nokon dette? Sitér dette innlegget Yanmar 6LYA-STP 340hk Link to post
tuffff Svart 30.April.2010 Del på Facebook Svart 30.April.2010 Pumpa di er i hvert fall produsert her: http://www.wagnersteering.com/steering.htm mvh tuffff Sitér dette innlegget Link to post
Sjeldenutpå Svart 30.April.2010 Emnestarter Del på Facebook Svart 30.April.2010 Ikkje så lett å finne heilt riktig, men fann noko info på ei anna "helmet pump" fra samme fabrikk.... 2.2.1 Oils used with Wagner’s model “N” cylinder Standard ISO grade 32 oil must be used with Wagner model “N” steering cylinders. WARNING: DO NOT USE TRANSMISSION OIL OR BRAKE FLUID. min har fått automatgearolje etterfylt.... Sitér dette innlegget Yanmar 6LYA-STP 340hk Link to post
Sjeldenutpå Svart 30.April.2010 Emnestarter Del på Facebook Svart 30.April.2010 (redigert) hvilken som helst god hydralikkolje med ISO (SAE) Viscosity grade 10 feks shell telus 10 står det på det eg har funnet om sylinderen og pumpa nå Då er det bare å finne olja då..... Redigert 30.April.2010 av Sæbø (see edit history) Sitér dette innlegget Yanmar 6LYA-STP 340hk Link to post
Vidarfre Svart 1.Mai.2010 Del på Facebook Svart 1.Mai.2010 Hva om du kobler av slangene bak på snekka og ser om rattet går lettere da? Samtidig får du skiftet ut feil olje, luftet systemet og konkludert om det er snekka som har for stor utveksling. Sitér dette innlegget Er opptatt av at penger skal sirkulere, og den lokale båtutstyrspusheren hjelper til med sirkulasjonen. Link to post
Sjeldenutpå Svart 1.Mai.2010 Emnestarter Del på Facebook Svart 1.Mai.2010 Blir det samme som om eg åpnes begge lufteskruene på sylinder trur du? Eg ligger med nyopperert rygg, så eg legger planer å ta tak i når eg kan bøye meg igjenn Derfor får eg ikkje fulgt opp tråden med arbeid/innspill på forslaga ennå. Sitér dette innlegget Yanmar 6LYA-STP 340hk Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.