Elmer Startet 30.April.2010 Link til dette innlegget Startet 30.April.2010 Har en ny kontrollkabel hvor det er messing i enden. Splinten som skal holde koblingen fast i kontrollboksen er også messing. Denne fikk jeg akkuratt ikke igjennom. Har kjøpt nye, litt mindre splinter. Disse er i syrefast. Kan jeg bruke disse, eller vil disse to metallene reagere medhverandre? Sitér dette innlegget Link to post
nor star 290.. Svart 30.April.2010 Link til dette innlegget Svart 30.April.2010 hei ingen problem dette , bare å kjøre på . på min volvo d4 er det brukt messing splinter orginalt på gearaktuator og enden av wiren er det syrefast Sitér dette innlegget Link to post
Elmer Svart 30.April.2010 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 30.April.2010 Flott! Takk for raskt svar. Sitér dette innlegget Link to post
sailorboy Svart 30.April.2010 Link til dette innlegget Svart 30.April.2010 I henhold til dette skjema, så skal det ikke være den store faren å koble messing og syrefast. http://www.tingstad.no/default.asp?menu=819&id=8687 Jeg har hatt problemer med kuleventil fra Itelienske CIM Valves der akslingen fra lukke håndtak til kulen er av messing. Dette er altfor mykt og sviktet når motstanden i kulebevegelsen ble for stor. Dersom produsenten av disse ventiler hadde benyttet syrefast i denne lille aksling, så hadde mitt problem med denne kuleventilen ikke oppstått. Kan det være at en ikke ønsker å blande metaller som gjør valget av aksling i messing, eller er det pris på denne lille detaljen ? Bilde viser fra venstre: bolt som går inn i kula, mutter med pakning for bolt og håndtak. Nærbilde av bolt som skal gå inn mot kula der det skal være en slisse i kula som bolten skal gå inn i. Som bildet viser er sporet i bolten helt borte. Jeg mener at det ikke er brukt unormal stor kraft på håndtak for å stenge ventilen. sailorBoy Sitér dette innlegget Link to post
Bartesam Svart 1.Mai.2010 Link til dette innlegget Svart 1.Mai.2010 Tror heller på pris enn kvalitet der ja Sitér dette innlegget Inn til barten, og borte vart`en Classiske Motorbåter Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.