Jump to content

Reagerer messing og syrefast?

Elmer

Recommended Posts

I henhold til dette skjema, så skal det ikke være den store faren å koble messing og syrefast.

http://www.tingstad.no/default.asp?menu=819&id=8687

Jeg har hatt problemer med kuleventil fra Itelienske CIM Valves der akslingen fra lukke håndtak til kulen er av messing. Dette er altfor mykt og sviktet når motstanden i kulebevegelsen ble for stor. Dersom produsenten av disse ventiler hadde benyttet syrefast i denne lille aksling, så hadde mitt problem med denne kuleventilen ikke oppstått. Kan det være at en ikke ønsker å blande metaller som gjør valget av aksling i messing, eller er det pris på denne lille detaljen ?

Bilde viser fra venstre: bolt som går inn i kula,

mutter med pakning for bolt og håndtak.

handle.jpg

Nærbilde av bolt som skal gå inn mot kula der det skal være en slisse i kula som bolten skal gå inn i. Som bildet viser er sporet i bolten helt borte. Jeg mener at det ikke er brukt unormal stor kraft på håndtak for å stenge ventilen.

bolten.jpg

sailorBoy

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

• Create New...