Medusa Startet 30.April.2010 Link til dette innlegget Startet 30.April.2010 Har kjøpt en ankerrulle for Bruceanker og skal til å få montert den på bauen. I sokkelen på ankerrullen er det 6 hull for å sette skruer i. Det ideelle ville nok være å feste den med maskinskruer med låsemutter på undersiden, men problemet er at det er umulig å komme til på undersiden for å få satt på mutterene. Hva slags muligheter har jeg? Å benytte karosseriskruer er jeg redd blir for svakt. For ordens skyld så har jeg plastbåt... Sitér dette innlegget Link to post
offpist Svart 30.April.2010 Link til dette innlegget Svart 30.April.2010 Hvordan er mulighetene for å sette inn en liten inspeksjonsluke under der så du kommer inn med hånden og får satt på muttrene på undersiden? Kanskje på innsiden av luken hvor tauet/kjettingen er. Da vil det ikke vises uansett. En annen løsning er å lage et tilgangshull midt på der ankerrullen vil være, mellom disse 6 hullene. Så kan du rett og slett ha på litt lim på skiven og mutteren og lime de fast på undersiden. Når limet er herdet kan du ta ut skruene og montere ankerrullen.. og ankerrullen vil dekke til "tilgangshullet". Jeg gjorde noe tilsvarende på en fiskestangholder jeg monterte nylig, men da trengte jeg ikke lage noe unødvendig ekstra hull akkurat. Sitér dette innlegget Link to post
Medusa Svart 30.April.2010 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 30.April.2010 Tilgangshull under ankerrullen var faktisk en kjempeide...det er nok løsningen jeg velger. Takker for godt råd... Sitér dette innlegget Link to post
spilli Svart 30.April.2010 Link til dette innlegget Svart 30.April.2010 Tilgangshull under ankerrullen var faktisk en kjempeide... Helt enig Bare et extra lite tips, sett på en slik taggete låseskive, så er du sikker på at den eter seg inn i godset (plasten) Lykke til Mvh Spilli Sitér dette innlegget Link to post
offpist Svart 30.April.2010 Link til dette innlegget Svart 30.April.2010 Lurt å matte ned skivene og den indre siden av muttrene med sandpapir, sa,t tørke over så godt du kan med aceton eller lignende. Vil alltids komme litt lim i gjengene men det gjør ikke så mye om du skrur ut skruene før limet er herdet helt. Lykke til ;) Sitér dette innlegget Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.