Jump to content

Nor Dan 18ft, 1976. Hvor kjøpe kalesje?

Nybegynner`n

Recommended Posts

Heisann!

Båten er en Nor Dan 76 modell 18 fot med en 55 hk Johnson motor 77 mod. Jeg ser på finn.no at noen har en benk med koke mulighet og en liten vask. Hvor kan man få tak i en slik? Vi har prøvd og lete litt men vet ikke helt hvor. Finn.no er jo selvfølgelig sjekket men kanskje vi bruker feil søkeord? Så har vi sett en som har en cabinvegg med dør. Dette er det ikke på våres båt. Hvor kan man finne disse? Har aldri hatt en båtmotor på service før heller, så hva koster en service. Hva kan jeg sjekke/gjøre selv?

Du får bare leite, så finner du nok til slutt :cheers:

Du kan gjøre det meste med en en motor sjøl, men spørs selvfølgelig hva du har peiling på, men vist du alldri har hatt motoren på service burde det vært på tide :cheers: Har du noen gang hatt ute tennpluggene og gjort de rein i det hele tatt? :smiley:

If it is grey, let it stay, if it's green, take it out and start screw!

Jammen ka då, då kan det godt være den har vært på service nylig då, hadde du spurt forje eier om dette, hadde du fått vite om den måtte på service eller ikke :cheers: Men timesbetaling på verksted ligger vell mellom 750-1000,- timen :headbang::headbang::headbang: Men tennpluggene står bakpå motoren, så tar du av hetten (en svart kåpe som er tredd nedpå pluggen) Skrur ut pluggene, og tørker av soten (svart belleg) og tar en stålbørste og pusser på pluggen (den enden som står inn i motoren) Så tørker du av pluggene, og monterer de på igjen, så vil den nok starte lettere, og har du problemer med fjusking, vil nok dette gi seg :cheers: Men kalesje får du bare se litt rundt, eller få laget deg en helt ny, jeg fikk laget en helt ny kalesje til snekken min for 1 år siden, kom på 10,000,- :cheers:

If it is grey, let it stay, if it's green, take it out and start screw!

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

• Create New...