Jump to content

24ft plast plattgatter, gul med 'bordganger'. Hvilken type?

glalaksen

Recommended Posts

Hei, jeg skulle gjerne visst hvem som har bygd denne båten? Selger har opplyst at det er en Skorgenes, men er usikker. Traff en på brygga som mente det kunne være en tresfjord.

Båten skal være bygd i 1980, usikkert dette også som der ser på bildene er det ikke no typisk snekkeskrog. Selger opplyser farten til 8 knop, synes det høres lite ut når man ser skroget. Det er en 40 hesters mercedes diesel motor.

Håper noen har innspill

162.jpg

165.jpg

169.jpg

Var redd for at noen skulle si det med større motor, kommer nok ikke til å bruke penger på det så lenge den er i orden den som står der

Båten er 24 fot, jeg synes også den har litt tøff design, men den var ikke så heldig når den fikk utdelt fargen. Kalesjen er også dårlig, tett, men med et utrolig antall lapper.

Noen som vet hva som er riktig pris på ny kalesje?

Innvendige bilder har jeg ikke tatt, men annonsen ligger enda på autodb. AutoDB-kode: 1075949

Ingen som tror at det er en skorgenes eller tresfjord?

Hva med 1980 modell, ser det riktig ut?

Angående betydelig større motor, hvor stort er det?

Det er vribar propell på denne, kan dette påvirke farten?

Hvordan finner jeg ut om den har riktig propell osv? lurer litt på dette siden mannen på kaia mente den gikk fortere enn 8 knop.

Jeg er fornøyd sånn som det er nå synes vi har fått mye båt for pengene.

Jeg tror det er en Dal-båt byggd på møre Kr-sund eller Averøya :flag_bp:

Nei, dette er nok ikke en "Dal-båt", eller som også har benevnelsen "Vannsjø" som forøvrig ble konstruert ikke langt i fra Vannsjø. Derav navnet!

Produskjonen foregikk i Kristiansund før den ble flyttet til Averøy!

Min far har eiet en slik, og det er hans brødre som har konstruert og produsert disse båtene (Vannsjø)!

Kan også nevne at de også er opphavet til Nordwest 29 offshore.

:sailing:

Bjørn

Jo mere man lærer jo mere kunnskap får man om hva man ikke vet !!

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

• Create New...