Jump to content

Utblanding av Biltemas Kalesje Impregnering, Muligt?

Volvomekanikeren

Recommended Posts

Tror ikke det lønner seg å tynne ut impregneringen.

Brukte Biltema sin impregnering i fjor på både vinter- og sommerkalesjen. Vinterkalesjen var potte tett hele vinteren, mens sommerkalesjen impregnert med samme type impregnering lekkte som en sil hele sesongen, den var kun tett når det var oppholdsvær :rolleyes: . Kalesjen er vel normalt del i to? Impregner ene delen med det du har og kjøp mer på mandag til resten.

Redigert av Hafrsfjord (see edit history)

Ca. 70 kroner for vaselinolje på Obs Bygg.. Behandlet rutene på kalesjen min tidligere i uken etter gamle synder med impregneringsspray.. ble umiddelbart rene og blanke og der de så slitt ut ble det pent. Polleringsduken jeg brukte måtte skiftes jevnlig for den ble så skitten og svart. gikk med o,1 liter på kalesja til en 19 fots båt. ergo, 7 kroner for vedlikeholdet.

Hvorfor skal du på død å liv impringnere kalesja etter du har vaska den med grønnsåpe ,prøvde jo å si i den andre tråden din .At jeg vaska kalesja mi ifjor,å den er tett enda .Har du ikke råd til ei flaske til med biltema guffe ,så vent heller da vel å se hvordan den er når det regner neste gang.Sikkert ikke den store katastrofen det ,om det skulle lekke litt.Da kan du jo gå over den evt ,så hadde ikke giddi å masa så mye med det før jeg hadde sett om den er ok eller ikke.Grønnsåpa tetter så det holder den....

Tine IV

Medlem i Solviken båtforening , Redningsselskapet og KNBF
Vi sees på sjøen og lytter på K-77

stemmer stemmer, ta vaselinolje, syrefri, på en myk klut, pollerduk eller lignende. med fordel noe som ikke loer for mye og ikke microfiber .. har jeg lest..eller annet som kan "pusse "på vindene. Stryk utover og gnikk vennlig av med sirkulære bevegelser.. eller den bevegelsen som du finner ut funker, jobb deg systematisk bortover vinduet... jeg har bare gjort dette en gang... løft opp og se på vindet om du har fått bort alt...se etter flekker... overskuddsolje kan sikkert lørkes lett bort... JEg la presseningen ned på et stort rent bord og la en gammel håndduk under vindet jeg jobbet med.. da unngår du ekstra slitasje på ruta... behandelet også innsiden av ruta... Husk å skru på korka hver gang du har tatt mere olje..plutselig..i ekstasen over hvor bra dette er glemmer du deg bort, setter flaska på bordet ved siden av kalesja...og pokker...den veltet... men tror ikke den store skaden er skjedd :) lykke til

Husk å skru på korka hver gang du har tatt mere olje..plutselig..i ekstasen over hvor bra dette er glemmer du deg bort, setter flaska på bordet ved siden av kalesja...og pokker...den veltet...

:lol: Ja ! Den blir driiit glatt og sleip den flaska etter hvert ! Ikke alt i båten eller hjemmet som liker vaselinolje ! Godt tips, Eureka ! Ok jeg har selvølgelig ikke glippet den flaska ! :lol:

Redigert av Worry II (see edit history)

TineIV, Jeg skal ta og spraye/Impregnere kalesjen der den går over fører posisjonen, sann i tilfelle den ikke er helt tett, så renner det ikke ned på display, instrumenter og Spilleren :cheers: Så ser jeg om den er tett bakigjennom :smiley:

Redigert av Sjømann.22 (see edit history)

If it is grey, let it stay, if it's green, take it out and start screw!

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

• Create New...