Jump to content

Bytte trimsendere på Bravo One, noen med erfaring?

Thomza

Recommended Posts

Er greit å gjøre dette sammen med belgskift! I og med at belger må av for å komme til på vettug måte. Men er du avhengig av fungerende trimsender? Jeg gidder aldri å se på instrumentet da jeg kjører...............

Er en fordel å ha posisjons begrenseren i orden. Mener å huske det er 54cm på gen 1 og 52 på gen 2 målt i senter på boltene på trim sylindrene.

Manual følger med i settet.

Ekte mannfolk bruker lastebildekk som fendere........

Er nok ikke avhengig av den, men liker at ting er i orden i båten... Merket fort at jeg savnet den fra den forrige båten, så skal nok ha den i gang ja.

Limit-switch'en virker fint, så den er ikke noe problem, men bytter den samtidig uansett.

Er det mye knot å ta av drevet på denne? Hadde ikke akkurat planer om det i år...

Er det ikke mulig å bytte disse uten å demontere drevet? Utrolig tungvint synes nå jeg... :confused:

Det skal visstnok være mulig å bytte kun potmeteret uten å bytte hele ledningen. Har ikke prøvd det selv men hørt at det skal gå bra og at ledningene bare er festet med ringkabelsko ell. Ville dissikert den gamle først for å se. Sparer mye jobb da :-)

Alternativet er å gjøre det etter boka.

Det er da knotet begynner. Det holder ikke ta av bare drevet. Det på innsiden må løsnes også = mye jobb. Du må også låne/ skaffe deg spesialbit for å få av hengslingsboltene.

Potmeter fås kun kjøpt i kit med potmeter for begge sider inkludert.

Takker for alle gode råd og tips! :cheers:

Men... Hehe! Mye som går med god vilje også! :lol:

Uten å demontere noe annet, har jeg nå klart å demontere gjennomføringen til kablene, dratt ut den ene (hele og fungerende) kabelen og tatt vare på som reserve, og den andre klippet og brukt som trekketråd til de nye kablene, teipet disse tett sammen - litt forskjøvet på hverandre for å få minst mulig diameter, trekt inn nye kabler og montert på plass gjennomføringen til kablene igjen. Dette er en "gaffelplate" med bolt i ene enden.

Det var en del knot, men det gikk forholdsvis greit, tatt i betraktning at jeg slapp å demontere drevet og "huset" som holder drevet. :yesnod:

Verktøy var:

11mm pipe 1/4"

1/4" ledd

1/4" kort forlenger

1/4" lang forlenger

Biltema bøybar gripearm 192242 til 19,90,- Helt uvurdelig til alt mulig bruk på trange steder, se bilde nedenfor

Diverse skrutrekkere/skrujern

19-2242_l.jpg

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

• Create New...