Thomza Startet 1.Mai.2010 Link til dette innlegget Startet 1.Mai.2010 Jeg må bytte trimsenderne på drevet, Bravo One, og etter hva jeg kan se ut i fra manualen så må drevet demonteres for å gjøre dette. Er det ikke mulig å bytte disse uten å demontere drevet? Utrolig tungvint synes nå jeg... Sitér dette innlegget Link to post
68 GT Svart 1.Mai.2010 Link til dette innlegget Svart 1.Mai.2010 Er greit å gjøre dette sammen med belgskift! I og med at belger må av for å komme til på vettug måte. Men er du avhengig av fungerende trimsender? Jeg gidder aldri å se på instrumentet da jeg kjører............... Er en fordel å ha posisjons begrenseren i orden. Mener å huske det er 54cm på gen 1 og 52 på gen 2 målt i senter på boltene på trim sylindrene. Manual følger med i settet. Sitér dette innlegget Ekte mannfolk bruker lastebildekk som fendere........ Link to post
Thomza Svart 1.Mai.2010 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 1.Mai.2010 Er nok ikke avhengig av den, men liker at ting er i orden i båten... Merket fort at jeg savnet den fra den forrige båten, så skal nok ha den i gang ja. Limit-switch'en virker fint, så den er ikke noe problem, men bytter den samtidig uansett. Er det mye knot å ta av drevet på denne? Hadde ikke akkurat planer om det i år... Sitér dette innlegget Link to post
68 GT Svart 2.Mai.2010 Link til dette innlegget Svart 2.Mai.2010 Sett kontrollen i fremover,tilt drevet opp slik at du kan ta ut "knop slangen),Ta ut stangen sylindrene er festet,slipp drevet ned og skru vekk de 6 muttrene. Da skal drevet skli elegant ut..... Jeg bruker elefant for å spare krefter og tid Sitér dette innlegget Ekte mannfolk bruker lastebildekk som fendere........ Link to post
SvartRøyk Svart 2.Mai.2010 Link til dette innlegget Svart 2.Mai.2010 Er det ikke mulig å bytte disse uten å demontere drevet? Utrolig tungvint synes nå jeg... Det skal visstnok være mulig å bytte kun potmeteret uten å bytte hele ledningen. Har ikke prøvd det selv men hørt at det skal gå bra og at ledningene bare er festet med ringkabelsko ell. Ville dissikert den gamle først for å se. Sparer mye jobb da :-) Alternativet er å gjøre det etter boka. Det er da knotet begynner. Det holder ikke ta av bare drevet. Det på innsiden må løsnes også = mye jobb. Du må også låne/ skaffe deg spesialbit for å få av hengslingsboltene. Potmeter fås kun kjøpt i kit med potmeter for begge sider inkludert. Sitér dette innlegget Link to post
Thomza Svart 4.Mai.2010 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 4.Mai.2010 Takker for alle gode råd og tips! Men... Hehe! Mye som går med god vilje også! Uten å demontere noe annet, har jeg nå klart å demontere gjennomføringen til kablene, dratt ut den ene (hele og fungerende) kabelen og tatt vare på som reserve, og den andre klippet og brukt som trekketråd til de nye kablene, teipet disse tett sammen - litt forskjøvet på hverandre for å få minst mulig diameter, trekt inn nye kabler og montert på plass gjennomføringen til kablene igjen. Dette er en "gaffelplate" med bolt i ene enden. Det var en del knot, men det gikk forholdsvis greit, tatt i betraktning at jeg slapp å demontere drevet og "huset" som holder drevet. Verktøy var: 11mm pipe 1/4" 1/4" ledd 1/4" kort forlenger 1/4" lang forlenger Biltema bøybar gripearm 192242 til 19,90,- Helt uvurdelig til alt mulig bruk på trange steder, se bilde nedenfor Diverse skrutrekkere/skrujern Sitér dette innlegget Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.