Kjelli Startet 1.Mai.2010 Link til dette innlegget Startet 1.Mai.2010 Hei, hjelper en kammerat med service på motoren, trangt og j..... Skal skifte impeller, og har klart å få av lokket på pumpen, men får ikke ut impelleren. Vurderer å ta av hele pumpen. Ser ut som den sitter mekanisk på motoren, at der ikke er kilereimshjul på den (kommer ikke til å få se). Er pumpen festet direkte i blokken? Hvordan er det å ta den av, trenger en noen o-ringer eller pakninger mot motoren etterpå? Sitér dette innlegget Link to post
ansgar Svart 1.Mai.2010 Link til dette innlegget Svart 1.Mai.2010 Hvis det er en 4,2 D-tronic. Så er pumpen festet med 4 bolter/muttere mot motoren. Har en o-ring tetning mot motoren. Den blir drevet av kam akslingen. Sitér dette innlegget Link to post
Teerex Svart 2.Mai.2010 Link til dette innlegget Svart 2.Mai.2010 du har ikke en impellerklype eller lignende da ? http://www.mortensen-technics.no/index.php?p=1_6_Produkter Sitér dette innlegget Windy 27 CC/HT -84. 4,2 D-tronic 250 HK -98. Bravo 3X 1,81 20P. 30 knop (under reparasjon) Navette S540 -10 med Mercury F115 2,1 liter -15, 8 HK Tohatsu 2-takt -03 BSA A65L Lightning -69, Triumph Street Twin 900 -16, Honda MSX 125 -15 BMW X5 30d -13, Jeep Grand Cherokee 3,1TD -00, Audi 100 GL5E -78 Link to post
Kjelli Svart 2.Mai.2010 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 2.Mai.2010 Takk, har utsatt dette til vi får fatt i impellerklype, ikke kjekt å skru av og på en så viktig del, uten å vite om det er komt riktig på plass igjen. Sitér dette innlegget Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.