nor star 290.. Startet 1.Mai.2010 Link til dette innlegget Startet 1.Mai.2010 hei har båten forsikret hos norwegian brooker pr i dag og lurer på om noen her har sjekket pris hos atlantic, fant annonse i nyeste båtmagasinet på dette selskapet , men kalkulatoren som lå på nettsiden fant jeg ingen båttyper som matchet Sitér dette innlegget Link to post
Bitteliten Svart 1.Mai.2010 Link til dette innlegget Svart 1.Mai.2010 Ja jeg har fått tilbud fra dem (de representeres av importøren av Golden Teak i Norge...) De var billigere enn Norwegian Broker, MEN forsikringen var ikke sammenlignbar. Atlantica tilbyr markedsverdi ved totalskade, Nowegian Broker (Lloyds) utbetaler avtalt forsikringssum ved totalhavari. For oss var det en markedsrisiko vi ikke var interessert i å ta. Prisdifferansen var ca 5000 kroner per år Sitér dette innlegget Link to post
nor star 290.. Svart 1.Mai.2010 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 1.Mai.2010 var i dialog med NB i fjord ang forsikringsum , da ble jeg fortalt at en fikk ikke i igjen mer en markedsverdi men da jeg tegnet forsikrringen for 3 år siden fikk du total beløpet båten var forsikret for , så om dette er en endring fra di vet jeg ikke men det ville vært lett å utnytte forsikringen visst bruktmarkedet stupte når denne regelen gjelder . Sitér dette innlegget Link to post
Bitteliten Svart 2.Mai.2010 Link til dette innlegget Svart 2.Mai.2010 (redigert) Her er utdrag av forsikringsvilkårene fra Norwegian Broker 9) Forsikringssummer:a: Forsikringssummen settes til det som er høyest av båtens markedsverdi eller anskaffelsespris. b) Jolle/utenbordsmotor. Forsikringssummen settes til anskaffelsespris for ny jolle/påhengsmotor. Vår tanke med å ha en slik forsikring er at dersom båten totalhavarerer skal det være mulig for oss å kjøpe tilsvarende ny (prisøkning etc kommer naturligvis i tillegg). Markedsverdien i dag er nok lavere enn anskaffelsesprisen. Redigert 2.Mai.2010 av Bitteliten (see edit history) Sitér dette innlegget Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.