Jump to content

Våren kommer, jeg kjøper ny bruktbåt, men hvilken ?

Vidar'n

Recommended Posts

Heisann :smiley:

Våren kjennes på kroppen, solen er begynt å varme her på Vestlandet. Gammelbåten er solgt og jeg har rota rundt i bruktmakedet både innen og utenlands i en god stund.

Har vel egentlig lagt min elsk på de gamle Princess 55, produksjonsår 1986-1992. Markedsprisene på disse båtene ser ut for å ha kommet ned i 1,5 til rundt 2 mill, så nå begynner det å bli interesant.

Men, jeg vet det er mye annet bra og artig der ute i markedet, så nå er jeg ute etter innspill. Både på erfaringene med P 55 og andre gode forslag.

Prinsess 55 må vel være en av de største "klukkebåtene" som er laget, hvordan er erfaringene sett fra en tidligere eier for eksempel? :crazy:

Klukkebåter?? jo, at du slipper å være bedøvet for å sove, klukkingen fra sjøens bevegelser mot skroget, kan i visse båttyper bli ganske så heftig.

Har begynt reisen med besiktigelser her og der, men vil se det/hva som ligger ute på markedet før jeg "plutselig" kaster bud rundt om.

Vidar'n :seeya:

Redigert av Vidar'n (see edit history)
  • 4 uker senere...

Takk for det :smiley:

Produksjonsår 1989.

Motorer er 2 X Volvo's 122 motorer, utgjør ca 480 hk stk.

Båten er godt holdt og jeg sitter med en god følelse på at ting er som det skal så langt. :smiley:

Kjapp og grei handel med hyggelige mennesker som har hatt den de siste 7 år.

Joda, ikke rart vi gleder oss.

Vidar'n

28370_1415311537082_1061389483_31219794_892806_n.jpg

Gratulerer her også Vidar :flag:

Vi har vel også en annen fra det samme D5L-kurset som er på hjemvei omtrent samtidig, med båten som han kjøpte fra selveste "roaldbj" :smiley::smiley:

Takker her også..

Åhh.. Ja, da skal vi se vi treffes.. Som nevnt, går alt etter planen, stikker vi ut fra Mandal i 10-11 tiden...

Tar med meg "Knut'n" som maskinist, da burde vi ha kontroll....

Kan jo hende vi treffes... :wink: Du får gi ham mitt nr om du snakker med ham..

Vidar'n

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

• Create New...