Vidar'n Startet 2.Mai.2010 Link til dette innlegget Startet 2.Mai.2010 (redigert) Heisann Våren kjennes på kroppen, solen er begynt å varme her på Vestlandet. Gammelbåten er solgt og jeg har rota rundt i bruktmakedet både innen og utenlands i en god stund. Har vel egentlig lagt min elsk på de gamle Princess 55, produksjonsår 1986-1992. Markedsprisene på disse båtene ser ut for å ha kommet ned i 1,5 til rundt 2 mill, så nå begynner det å bli interesant. Men, jeg vet det er mye annet bra og artig der ute i markedet, så nå er jeg ute etter innspill. Både på erfaringene med P 55 og andre gode forslag. Prinsess 55 må vel være en av de største "klukkebåtene" som er laget, hvordan er erfaringene sett fra en tidligere eier for eksempel? Klukkebåter?? jo, at du slipper å være bedøvet for å sove, klukkingen fra sjøens bevegelser mot skroget, kan i visse båttyper bli ganske så heftig. Har begynt reisen med besiktigelser her og der, men vil se det/hva som ligger ute på markedet før jeg "plutselig" kaster bud rundt om. Vidar'n Redigert 2.Mai.2010 av Vidar'n (see edit history) Sitér dette innlegget Link to post
Vidar'n Svart 30.Mai.2010 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 30.Mai.2010 Ship O Hoyy Så er det gjort, ny båt ble det. Prøver P 55 denne gang. Kontrakt er skrevet og nå blir det bare å vente til den er klar for levering. Det ble 1 mnd uten båt, det var en fæl opplevelse, huffameg.. Nå gleder vi oss som unger på julaften, dette skal bli kos. Vidar'n Sitér dette innlegget Link to post
BårdK Svart 30.Mai.2010 Link til dette innlegget Svart 30.Mai.2010 Grattis! Bilder og mer info.? Sitér dette innlegget Link to post
Vidar'n Svart 30.Mai.2010 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 30.Mai.2010 Takk for det Produksjonsår 1989. Motorer er 2 X Volvo's 122 motorer, utgjør ca 480 hk stk. Båten er godt holdt og jeg sitter med en god følelse på at ting er som det skal så langt. Kjapp og grei handel med hyggelige mennesker som har hatt den de siste 7 år. Joda, ikke rart vi gleder oss. Vidar'n Sitér dette innlegget Link to post
gunped Svart 30.Mai.2010 Link til dette innlegget Svart 30.Mai.2010 Gratulerer med ny båt.Volvo 122 er bunnsolide greier. Vi har en slik som driver 4 stk.hydraulpumper.Tar ut 400 hk.kontinuerlig,har rundet 12000 driftstimer.Vedlikehold så langt, filterskift og en dråpe grønnmaling. Sitér dette innlegget Link to post
Vidar'n Svart 30.Mai.2010 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 30.Mai.2010 (redigert) Takk for det gunped... Betryggende ord. Selv kjenner jeg de motorene lite, men hører av kjenninger som har dem at det burde være gode greier. Tidligere eier har vært påpasselig og nøye virker det som, motorer etc er godt påpasset og skikkelig stelt. Vidar'n Redigert 30.Mai.2010 av Vidar'n (see edit history) Sitér dette innlegget Link to post
alfb Svart 30.Mai.2010 Link til dette innlegget Svart 30.Mai.2010 Se der ja, gratulera me flott båt. Katti komme den te øynå da ;-) Sitér dette innlegget Link to post
Vidar'n Svart 30.Mai.2010 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 30.Mai.2010 Takk for det alfb... Går alt etter planen, skal jeg ha den hjemme kommende Lørdag Sitér dette innlegget Link to post
Poseidon Svart 30.Mai.2010 Link til dette innlegget Svart 30.Mai.2010 ..... Går alt etter planen, skal jeg ha den hjemme kommende Lørdag Gratulerer her også Vidar Vi har vel også en annen fra det samme D5L-kurset som er på hjemvei omtrent samtidig, med båten som han kjøpte fra selveste "roaldbj" Sitér dette innlegget Med vennlig hilsen POSEIDON Link to post
Hansi Svart 30.Mai.2010 Link til dette innlegget Svart 30.Mai.2010 Gratulerer med en kjempeflott båt. Forhåpentligvis får dere mye glede av den. Sitér dette innlegget Link to post
Vidar'n Svart 30.Mai.2010 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 30.Mai.2010 Gratulerer her også Vidar Vi har vel også en annen fra det samme D5L-kurset som er på hjemvei omtrent samtidig, med båten som han kjøpte fra selveste "roaldbj" Takker her også.. Åhh.. Ja, da skal vi se vi treffes.. Som nevnt, går alt etter planen, stikker vi ut fra Mandal i 10-11 tiden... Tar med meg "Knut'n" som maskinist, da burde vi ha kontroll.... Kan jo hende vi treffes... Du får gi ham mitt nr om du snakker med ham.. Vidar'n Sitér dette innlegget Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.