Jump to content

Vann i dobbel bunn på gh 10

Sturee

Recommended Posts

Kondens vil alltid føre til litt vann, men dette er kun små mengder. Om mengden er "øsbar"etter kun en dag eller to så er det åpenbart en lekkasje et eller annet sted. Sjekk først om det er saltvann eller ferskvann. Ferskvann kan komme inn gjennom alle utette gjennomføringer/beslag over vann, samt ikke så rent sjelden i sammeføyningen under fenderlisten. Er det saltvann så må du jo begynne å sjekke "nedenfra". Selv hullet med bensinslangen i motorbrønnen kan slippe inn ganske mye vann i løpet av en natt hvis kraftig regnvær.

Sikkert i skrogsammenføyningen(bak fenderlista). Dette er en "kjent" plass for vanninntrengning både for eldre, men også på nye båter. Hadde det selv på en ny Askeladden 525 for noen år siden. På senere modeller er der montert lensepumpe helt bak i bunnen. Eneste utvei for å få dette helt tett er avtagning av fenderlist og fuge på nytt igjen.

Her om dagen tømte jeg vannet i dobbelbunnen på min gh10. jeg åpnet pluggen bare for å sjekke

ja, men skroget er enkelt, ikke dobbelt.

Tittelen di sier jo dobbel bunn. Du sier jo selv her at det er det også.

Men så sier du at det er enkelt skrog???

Hva blir det til?

Enkelt eller dobbelt?

Lykkelig Dracoeier ^_^

kan jeg borre et hull ned dit og tre inn en slange til lensepumpe?

Det kan du godt! Eller sette inn en plastluke sånn at du kan plassere hele lensepumpa nedi der. Da har du også en inspeksjonsluke fra innsiden, ikke dumt bare det! Du får sånne runde skrudde plastluker til under hundrelappen, og de er vanntette om du bare bruker litt Sikaflex rundt kanten på hullet får du skrur fast flensen...

"First they ignore you, then they ridicule you, then they fight you, then you win." - Mahatma Gandhi

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

• Create New...