Sturee Startet 2.Mai.2010 Del på Facebook Startet 2.Mai.2010 Her om dagen tømte jeg vannet i dobbelbunnen på min gh10, om natten etterpå kom det regn. jeg åpnet pluggen bare for å sjekke, og det hadde kommet vann inn igjen, og her kan jeg jo ikke ause, noe forslag om hva dette kommer av, eller hva jeg kan gjøre med dette? takker for svar:-) Sitér dette innlegget Link to post
terron Svart 2.Mai.2010 Del på Facebook Svart 2.Mai.2010 Kondens vil alltid føre til litt vann, men dette er kun små mengder. Om mengden er "øsbar"etter kun en dag eller to så er det åpenbart en lekkasje et eller annet sted. Sjekk først om det er saltvann eller ferskvann. Ferskvann kan komme inn gjennom alle utette gjennomføringer/beslag over vann, samt ikke så rent sjelden i sammeføyningen under fenderlisten. Er det saltvann så må du jo begynne å sjekke "nedenfra". Selv hullet med bensinslangen i motorbrønnen kan slippe inn ganske mye vann i løpet av en natt hvis kraftig regnvær. Sitér dette innlegget Link to post
Sturee Svart 2.Mai.2010 Emnestarter Del på Facebook Svart 2.Mai.2010 denne ligger på land, så saltvann er det ikke, den ligger ikke bed bunnen op, men rett vei. det var en god del vann, så dette har kommet inn. Er det dumt å bore hull bakerst i båten ned i dobbelbunnen og legge ned en lensepumpe? Sitér dette innlegget Link to post
LM 605 Svart 2.Mai.2010 Del på Facebook Svart 2.Mai.2010 Sikkert i skrogsammenføyningen(bak fenderlista). Dette er en "kjent" plass for vanninntrengning både for eldre, men også på nye båter. Hadde det selv på en ny Askeladden 525 for noen år siden. På senere modeller er der montert lensepumpe helt bak i bunnen. Eneste utvei for å få dette helt tett er avtagning av fenderlist og fuge på nytt igjen. Sitér dette innlegget Link to post
Jernbåten Svart 2.Mai.2010 Del på Facebook Svart 2.Mai.2010 Dessuten har en del GH'er tofter skrudd fast i innerlineren. Her lekker det som regel etter noen år. For ikke å snakke om gear/gass- og andre montgeringssett og påboltede saker. Sitér dette innlegget Link to post
Sturee Svart 2.Mai.2010 Emnestarter Del på Facebook Svart 2.Mai.2010 ja, men skroget er enkelt, ikke dobbelt, og dette skjedde over natten i regnvær. Sitér dette innlegget Link to post
Double Weber Svart 2.Mai.2010 Del på Facebook Svart 2.Mai.2010 Her om dagen tømte jeg vannet i dobbelbunnen på min gh10. jeg åpnet pluggen bare for å sjekke ja, men skroget er enkelt, ikke dobbelt. Tittelen di sier jo dobbel bunn. Du sier jo selv her at det er det også. Men så sier du at det er enkelt skrog??? Hva blir det til? Enkelt eller dobbelt? Sitér dette innlegget Lykkelig Dracoeier ^_^ Link to post
puddingen Svart 2.Mai.2010 Del på Facebook Svart 2.Mai.2010 Ehh...? Sitér dette innlegget Link to post
Sturee Svart 2.Mai.2010 Emnestarter Del på Facebook Svart 2.Mai.2010 bunnen er dobbel, men siden er enkel, ikke dobbel som de fleste gh10 er. altså det kunne ikke rent vann inn ved fenderlista. denne tofta er ikke skrudd fast, men støpet, dette er IKKE den der det er et låsbart tankrom som konsollen festes til. Sitér dette innlegget Link to post
Double Weber Svart 2.Mai.2010 Del på Facebook Svart 2.Mai.2010 Har du styrekonsoll festet til dørken/gulvet? Der kan det lekke inn, i skruefestene. Hvis du har fått såpass mye vann inn bare i løpet av et døgn med regnvær burde det være et forholdsvis stort hull/sprekke. Sitér dette innlegget Lykkelig Dracoeier ^_^ Link to post
Double Weber Svart 2.Mai.2010 Del på Facebook Svart 2.Mai.2010 Er båten hjemmelagd? Sitér dette innlegget Lykkelig Dracoeier ^_^ Link to post
Sturee Svart 3.Mai.2010 Emnestarter Del på Facebook Svart 3.Mai.2010 båten er ikke hjemmelagd, er en eldre modell av GH10. styrekonsollen er støpt fast, ingen skruer. kan jeg borre et hull ned dit og tre inn en slange til lensepumpe? Sitér dette innlegget Link to post
index Svart 3.Mai.2010 Del på Facebook Svart 3.Mai.2010 kan jeg borre et hull ned dit og tre inn en slange til lensepumpe? Det kan du godt! Eller sette inn en plastluke sånn at du kan plassere hele lensepumpa nedi der. Da har du også en inspeksjonsluke fra innsiden, ikke dumt bare det! Du får sånne runde skrudde plastluker til under hundrelappen, og de er vanntette om du bare bruker litt Sikaflex rundt kanten på hullet får du skrur fast flensen... Sitér dette innlegget "First they ignore you, then they ridicule you, then they fight you, then you win." - Mahatma Gandhi Link to post
Sturee Svart 3.Mai.2010 Emnestarter Del på Facebook Svart 3.Mai.2010 blir nok noe sånt ja... Sitér dette innlegget Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.