Jump to content

Billigst på kalesjer?

Astor

Recommended Posts

Min nye Elwaro 30 trenger ny kallesje. Hvem er den rimligste i forhold til kvalitet?

Har fått et høsttilbud fra Alf Hansen i Trondheim på kr. 7316.-. Konkurrenten i Kristiansand var drøye 1000-lappen dyrere.

Noen som har erfaring her?

Medlem av KNBF og Totalmedlem NSSR. Husk lytteplikten K-16.
vimpel_entusiast_signatur.gif

Jeg har så langt (en sesong) gode erfaringer med den Hansen-kalesjen jeg kjøpte i våres. Sømmer og kvalitet forøvrig ser ut til å holde mål. Men monteringsanvisningen kunne vært bedre, og jeg lurer på om en av festestroppene som så langt er overflødig, simpelthen er feilmontert...

Kalesje er et av prosjektene på Arvikaracern til neste år.

Kan jeg spørre deg hva den kostet.

I underkant av 8.000 kroner - såkalt høstpris, som jeg nok tror du kan få hele året. Båten er 27 fot.

Kalesjen har gitt oss en ekstra lugar som gjør at vi kan sitte ute hele kvelden. Sover der også når vi er flere enn to i båten, så nå er neste prosjekt nye cockpitmadrasser...

Er det her snakk om kalsjer som har ferdige mål eller må kalesjemakeren komme og ta målene selv?

Hvis det er det siste så var jo dette billig.

Første prisene jeg har fått på ny kalesje til vår 28 fots store trebåt er på ca 15 000 :flag:

Det er bedre å angre på noe man har gjort, enn å angre på noe man ikke har gjort !!!

HOLDER PÅ MED LANGTIDSPROSJEKT, BARE SE HER.

Er det her snakk om kalsjer som har ferdige mål eller må kalesjemakeren komme og ta målene selv?

Hvis det er det siste så var jo dette billig.

Ja, til eldre tresnekker må det nok tas nye mål. Fordelen med serieproduserte båter er jo at det er så mange som er kliss like at ulike leverandører har malen i skuffen.

• 10 måneder senere...

Spurte ETEKA a/s om pris på kalesje til min Selco Selsport 15... Jeg må få denne spesiallagd pga modifikasjoner som er gjort med båten.

Prisen jeg fikk var 900 kr/ m2, noe jeg syns var en smule dyrt... beslag etc kommer i tillegg!

Vet noen om noen billigere produsenter av kalesjer?

JENS SAGEN AS Kristiansand kan anbefales på det varmeste. KJEMPE SERVISE, HOLDER AVTALEN, OG ORDNER OPP OM DET ER MISFORSTÅELSER. Prisene er som hos de flest andre.

Enjoy

<{POST_SNAPBACK}>

Ikke enig i deg. Ringte Sagen i Mai og ville ha pris. Fikk til svar at alle var til møte. Ringte dagen etter. Alle opptatt. Dem skulle ringe meg tilbake senere på dagen. Ingenting skjedde. Ringte igjen neste dag...opptatt. Dem hadde fortsatt nummeret mitt. Så gikk det en uke og ingenting skjedde, men jeg var rimelig forbannet og ringte dem. Ingen selger tilgjengelig. :headbang: fortalte hvor Ræv.. service dem har og at jeg hadde en bestilling på to stk. kalesjer, men dem kunne se laaangt etter den ordren. Så Jens Sagen holder jeg meg laaangt unna. :nonod:

Tydligvis litt forskjellig erfaring med Jens Sagen.

Jeg ringte dem en Torsdag. Selgerene var opptatt men den hygglige damen i reseption tok imot min ordre på en grå kalesje til Balticen. Dette var en kalesje de hadde på lager.

Samme ettermiddag ringte en av selgerene meg. Han lurte på om det var grå jeg skulle ha og ikke offwhite. Han sa "De fleste eldre Balticer brukte offwhite. Sender deg farge prøve i morra".

Mottok farge prøve neste dag (lørdag). Helt riktig offwhite passet mye bedre enn grå.

Forandret ordre til offwhite på mandag og på Torsdag mottok jeg kalesjen.

Så fra første forespørsel til kalsejen var på båten tok det 1 uke.

Det kaller jeg god service.

Mariell.

MEDLEM I KNBF

VP41a. I love "Smoke on the water". Song performed by Deep Purple. Smoke produced by VP

Du må være innlogget for å kunne svare.

Logg inn med eksisterende, eller opprett ny, konto.

Opprett ny konto

Gratis og helt uforpliktende

Klikk her for å opprette konto.

Logg inn

Logg inn dersom du har konto

Logg inn

• Create New...