Scand_550 Startet 2.Mai.2010 Link til dette innlegget Startet 2.Mai.2010 Hei. Er på båtjakt og nå er det en båt med Mercruiser 4,2-300 hp med 3x drev på nett som jeg seriøst vurderer. Motor er 04 mod og drev er skiftet i 09, har i overkant 800 timer på telleren. var i utgangspunktet ute etter båt med kad 43 men handler man brukt blir ikke alt som man ønsker.. Da båten er veldig pen trenger jeg nå bare å bli overbevist om at motoren er vel så god som den grønne å handel anbefales. eller kall det litt psykisk støtte Mvh ola Sitér dette innlegget Link to post
Teerex Svart 2.Mai.2010 Link til dette innlegget Svart 2.Mai.2010 (redigert) Såpass ny som 04-modell da bør den være ganske trygg. Var vel litt småkrøll med tidligere modeller (svingningsdemperen løsna på min og til slutt knakk veiva....). Den er jo vesentlig sterkere enn en KAD43, det er jo mere kubikk og større dreiemoment. Og så kan den chippes/omprogrammeres til større effekt for den som vil/tør. Redigert 2.Mai.2010 av teerex (see edit history) Sitér dette innlegget Windy 27 CC/HT -84. 4,2 D-tronic 250 HK -98. Bravo 3X 1,81 20P. 30 knop (under reparasjon) Navette S540 -10 med Mercury F115 2,1 liter -15, 8 HK Tohatsu 2-takt -03 BSA A65L Lightning -69, Triumph Street Twin 900 -16, Honda MSX 125 -15 BMW X5 30d -13, Jeep Grand Cherokee 3,1TD -00, Audi 100 GL5E -78 Link to post
Sjøga Svart 3.Mai.2010 Link til dette innlegget Svart 3.Mai.2010 motoren er vel egentlig mere stabil en volvon. tung vekt på båt(5000kg) og drevhavari etter 5 år er vandelig på bravo 3 drev med denne sterke motoren. er det bravo 3X skal dette være holdbart. volvo drev er vel egentlig bedre en mercruiser sine når det gjelder havari. hvordan båt står denne motor i?? Sitér dette innlegget Link to post
Scand_550 Svart 3.Mai.2010 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 3.Mai.2010 Motoren står i en skarpnes 9100. Ca 3500 kilo tung båt. så båten er jo ikke så tung. er det en ide med drevdusj på dette drevet eller skal det ikke være nødvendig.? er vel kjøleribber på toppen på 3x drevet tror jeg. Hvordan sjekker man svingningsdemperen på denne motoren? Sitér dette innlegget Link to post
Sjøga Svart 3.Mai.2010 Link til dette innlegget Svart 3.Mai.2010 hørtes bra ut. kan aldrig tenke meg det er nædvendig med drevdusj på den. vil jo gå lett som bare det. hvordan sjekker man svingningsdemperen på denne motoren? hakke peiling Sitér dette innlegget Link to post
Teerex Svart 3.Mai.2010 Link til dette innlegget Svart 3.Mai.2010 Hvis svingningsdemperen hadde vært løs så hadde sikkert eieren merka det allerede, men man sjekker jo om den sitter fast og om festemutteren har lakkmarkering eller annen type markering som viser om den har løsnet fra den opprinnelige posisjonen. Men i -04 skulle det visstnok være kommet en ny type mutter som sitter bedre enn de gamle. Den skal jo dessuten sitte med locktite. Burde sikkert ha vært punktet fast med sveiseapparat også Sitér dette innlegget Windy 27 CC/HT -84. 4,2 D-tronic 250 HK -98. Bravo 3X 1,81 20P. 30 knop (under reparasjon) Navette S540 -10 med Mercury F115 2,1 liter -15, 8 HK Tohatsu 2-takt -03 BSA A65L Lightning -69, Triumph Street Twin 900 -16, Honda MSX 125 -15 BMW X5 30d -13, Jeep Grand Cherokee 3,1TD -00, Audi 100 GL5E -78 Link to post
Arve Svart 3.Mai.2010 Link til dette innlegget Svart 3.Mai.2010 Hei Scand 550. Du kikker på akkurat samme båt/motor som jeg har. Motor kan så absolutt anbefales. Jeg har for sikkerhets skyld påmontert drevdusj. En bitte liten kostnad som uansett bedrer drevets arbeidsmiljø/oljetemp. Lykke til. Sitér dette innlegget Link to post
Mr. Import Svart 4.Mai.2010 Link til dette innlegget Svart 4.Mai.2010 all som har bravo 3 , lett drift eller ikke lett drift, varme blir det uansett, se på deres drev om det er tynt hvitt lag på toppen av drevet , det er salt avleringer fordi det er varmt. De kjøleribbene er en vits. De bravo 3 er blitt bedre ,siden de kom , men fortsatt så holder de ikke så lenge hvis det ikke er kjøling. Driveshower i USA har disse og er ikke så dyre. Tilsett og liten flaske med teflon som stopper slitasje og varmgang på drevet Thor johansen på www.qmi.no har dette, hans nummer 3287 7077 , Hils fra Tommy. Sitér dette innlegget Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.