Jump to content

Vurderer Mercruiser 4,2-300 hp med 3x drev, bør jeg kjøpe den?


Scand_550

Recommended Posts

Hei.

Er på båtjakt og nå er det en båt med Mercruiser 4,2-300 hp med 3x drev på nett som jeg seriøst vurderer.

Motor er 04 mod og drev er skiftet i 09, har i overkant 800 timer på telleren.

var i utgangspunktet ute etter båt med kad 43 men handler man brukt blir ikke alt som man ønsker..

Da båten er veldig pen trenger jeg nå bare å bli overbevist om at motoren er vel så god som den grønne å handel anbefales.

eller kall det litt psykisk støtte :crazy:

 

Mvh ola

Link to post

Såpass ny som 04-modell da bør den være ganske trygg. Var vel litt småkrøll med tidligere modeller (svingningsdemperen løsna på min og til slutt knakk veiva....).

Den er jo vesentlig sterkere enn en KAD43, det er jo mere kubikk og større dreiemoment.

Og så kan den chippes/omprogrammeres til større effekt for den som vil/tør.

Redigert av teerex (see edit history)

Windy 27 CC/HT -84. 4,2 D-tronic 250 HK -98. Bravo 3X 1,81 20P. 30 knop (under reparasjon)
Navette S540 -10 med Mercury F115 2,1 liter -15, 8 HK Tohatsu 2-takt -03
BSA A65L Lightning -69, Triumph Street Twin 900 -16, Honda MSX 125 -15
BMW X5 30d -13, Jeep Grand Cherokee 3,1TD -00, Audi 100 GL5E -78

Link to post

Hvis svingningsdemperen hadde vært løs så hadde sikkert eieren merka det allerede, men man sjekker jo om den sitter fast og om festemutteren har lakkmarkering eller annen type markering som viser om den har løsnet fra den opprinnelige posisjonen.

Men i -04 skulle det visstnok være kommet en ny type mutter som sitter bedre enn de gamle. Den skal jo dessuten sitte med locktite. Burde sikkert ha vært punktet fast med sveiseapparat også :smiley:

Windy 27 CC/HT -84. 4,2 D-tronic 250 HK -98. Bravo 3X 1,81 20P. 30 knop (under reparasjon)
Navette S540 -10 med Mercury F115 2,1 liter -15, 8 HK Tohatsu 2-takt -03
BSA A65L Lightning -69, Triumph Street Twin 900 -16, Honda MSX 125 -15
BMW X5 30d -13, Jeep Grand Cherokee 3,1TD -00, Audi 100 GL5E -78

Link to post

all som har bravo 3 , lett drift eller ikke lett drift, varme blir det uansett, se på deres drev om det er tynt hvitt lag på toppen av drevet , det er salt avleringer fordi det er varmt. De kjøleribbene er en vits. De bravo 3 er blitt bedre ,siden de kom , men fortsatt så holder de ikke så lenge hvis det ikke er kjøling. Driveshower i USA har disse og er ikke så dyre.

 

Tilsett og liten flaske med teflon som stopper slitasje og varmgang på drevet Thor johansen på www.qmi.no har dette, hans nummer 3287 7077 , Hils fra Tommy.

Link to post

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.



×
×
  • Create New...