MaxiMarius Startet 2.Mai.2010 Link til dette innlegget Startet 2.Mai.2010 Hei Jeg har en gammel genoa som er noe utblåst. Kan en seilmaker på noe måte sy denne om, sy den opp eller gjøre noen underverker med dette seilet? Blir ikke noe nytt forseil før neste år, så tenkte jeg kunne prøve å gjøre det beste ut av det jeg har. Uten at det koster med enn kanskje 1 eller 2 1000lapper. Dette er en 130% Genoa (1?). Alle tips mottas med takk! Sitér dette innlegget Link to post
Enzo Svart 3.Mai.2010 Link til dette innlegget Svart 3.Mai.2010 Skal du ha en seilmaker til å sy om denne så må du nok regne med mer enn en tusenlapp eller to, jeg har levert inn seil til Elvstrøm her i Tønsberg noen ganger og en tusenlapp ryker når de har satt inn en malje og satt på et par plastklips, en tape på 15cm kostet meg i fjor 500.- tipper det tok 8sekunder å sette den på. Men det går ofte an å sy om men kostnaden er ofte så stor at å gjøre det for å få seilet til å kun vare en ekstra sesong neppe er lønnsomt. Sitér dette innlegget Link to post
GeirKS Svart 3.Mai.2010 Link til dette innlegget Svart 3.Mai.2010 Boding kan selge deg en ny rullegenua for 11000:- SEK, tipper du kan spare en tusenlapp eller to til ved å bestille fra utlandet. En del av seilmakerne i Østen er veldig billige på crosscut dacronseil. Ellers så kan du ta en telefon til Crusader Sails i England som også har gode priser. GeirKS Sitér dette innlegget Link to post
Odmar Svart 3.Mai.2010 Link til dette innlegget Svart 3.Mai.2010 For å gjøre noe med Guenuan kan du kansje få mer utt av den med ny forlikskurve eller no, men dra ned til din lokale seilmaker. Ta en snakk med han og dikuter hva du skal gjøre. Tipper Høeg gir deg en god pris på en ny genva levert i desember, da med en omsydd gammel 1er i prisen... Sitér dette innlegget Jo fler leketøy, jo bedre... Link to post
jensemann2 Svart 3.Mai.2010 Link til dette innlegget Svart 3.Mai.2010 jeg fikk sydd om en revnet genoa, lagt på ny solbeskyttelsesfilm ol. for 2000 kr. Sitér dette innlegget Link to post
Khaoz Svart 3.Mai.2010 Link til dette innlegget Svart 3.Mai.2010 Ny UV kant skulle jeg hatt på min rullegenoa også. Hvor fikk du gjort dette jensemann2? Sitér dette innlegget There are two choices in life-Take it or leave it Link to post
jensemann2 Svart 3.Mai.2010 Link til dette innlegget Svart 3.Mai.2010 det var hos en seilmaker i trondheim, husker ikke hva han heter da det var min far som formidlet det hele, mulig det var "vennepris" da, men jeg kan høre med han hva seilmakeren heter. Sitér dette innlegget Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.