Jump to content

Gammel genoa. Sys om?

MaxiMarius

Recommended Posts

Hei

Jeg har en gammel genoa som er noe utblåst.

Kan en seilmaker på noe måte sy denne om, sy den opp eller gjøre noen underverker med dette seilet?

Blir ikke noe nytt forseil før neste år, så tenkte jeg kunne prøve å gjøre det beste ut av det jeg har.

Uten at det koster med enn kanskje 1 eller 2 1000lapper.

Dette er en 130% Genoa (1?).

Alle tips mottas med takk!

Skal du ha en seilmaker til å sy om denne så må du nok regne med mer enn en tusenlapp eller to, jeg har levert inn seil til Elvstrøm her i Tønsberg noen ganger og en tusenlapp ryker når de har satt inn en malje og satt på et par plastklips, en tape på 15cm kostet meg i fjor 500.- tipper det tok 8sekunder å sette den på.

Men det går ofte an å sy om men kostnaden er ofte så stor at å gjøre det for å få seilet til å kun vare en ekstra sesong neppe er lønnsomt.

For å gjøre noe med Guenuan kan du kansje få mer utt av den med ny forlikskurve eller no, men dra ned til din lokale seilmaker. Ta en snakk med han og dikuter hva du skal gjøre. Tipper Høeg gir deg en god pris på en ny genva levert i desember, da med en omsydd gammel 1er i prisen...

Jo fler leketøy, jo bedre...

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

• Create New...