Chris Craft 27 Startet 3.Mai.2010 Link til dette innlegget Startet 3.Mai.2010 Hei jeg har ett Omc-Cobra drev som står på en 7,4 liter Omc cobra motor. Men jeg hører en litt merkelig romle lyd fra drevet! Noen som aner hva dette kan være?? lyden kommer når jeg svinger( også med kun litt sving) og når jeg setter den i gir, både forrover og bakover!! Kan det være ett lager eller knute?? Jeg hører lyden både inni motorrommet og ute bak båten. Sitér dette innlegget Link to post
SvartRøyk Svart 3.Mai.2010 Link til dette innlegget Svart 3.Mai.2010 Kan være gimballageret som sitter på mellomaksel ja. ta av drevet så kommer du til aktenfra med egnet ters. Sitér dette innlegget Link to post
Chris Craft 27 Svart 3.Mai.2010 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 3.Mai.2010 ok. ja tenkte¨å ta av drevet i morgen. kommer til med egnet TERS?? hva er det? hehe Sitér dette innlegget Link to post
SvartRøyk Svart 3.Mai.2010 Link til dette innlegget Svart 3.Mai.2010 Verktøyet er en toarmet avtrekker med utvendige haker som tar tak i inneringen på lageret. Diameter på innering er da det samme som utvending på mellomaksel. Armene er laaange og tynne ca 20-25 cm lange. Armene kan spennes slik at de ikke glipper når du bruker glidehammeren på klingen. Noen lager sitter løst så du får pirket det ut på en eller annen måte. Andre sitter godt og du må bruker verktøy etc. Kan hende du kan bruke ett oppretterverktøy à la gjengestnag med glidehammer eller noe annet lurt :-) Sitér dette innlegget Link to post
skipper i glomma Svart 4.Mai.2010 Link til dette innlegget Svart 4.Mai.2010 Jeg har aksling ligende til salgs til ditt drev viss du trenger Mvh Ronny Sitér dette innlegget Link to post
Chris Craft 27 Svart 4.Mai.2010 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 4.Mai.2010 ok. kjekt å vite Rommy :) har du andre deler til dette drevet også eller? Sitér dette innlegget Link to post
skipper i glomma Svart 4.Mai.2010 Link til dette innlegget Svart 4.Mai.2010 Har noe til. Men veit ikke om jeg skal selge det. har et komplett drev. men kjekkt og ha. Hva tenkte du på da? Sitér dette innlegget Link to post
Chris Craft 27 Svart 4.Mai.2010 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 4.Mai.2010 ok. ja mye som er kjekt å ha, nei tenkte ikke på no spessielt enda igrunn, det kommer litt ann på hva som e galt med mitt drev! men det det er jo ganke interessant for meg å kjøpe ett helt komplett drev da :) Er det et OMC King Cobra drev du har komplett eller??? Sitér dette innlegget Link to post
Tor SJ Svart 20.Mai.2010 Link til dette innlegget Svart 20.Mai.2010 Hei, - Jeg hadde samme ulyd hos meg ifjor (har eksakt samme innstallasjon = 7,4 GL m/King Cobra fra 1995) og der var det lageret som skapte denne "romle-lyden". Jeg har forøvrig drevet mitt til rep. nå da det nedre gearhuset tok kvelden...nye lagere, cage, shimmes opp mv. Sitér dette innlegget Link to post
Tor SJ Svart 20.Mai.2010 Link til dette innlegget Svart 20.Mai.2010 Det komplette drevet du nevner Skipper i Glomma - hva er aktuell pris for dette / tilstand mv. ? Sitér dette innlegget Link to post
Chris Craft 27 Svart 20.Mai.2010 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 20.Mai.2010 ok. hvem lager var det som skapte denne lyden da? var det mye jobb å bytte det, eller hva gjorde du? Sitér dette innlegget Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.