Lego Startet 3.Mai.2010 Del på Facebook Startet 3.Mai.2010 Heisann! Ett søk på nettet sier meg at den lille gule Prestolitesaken er laderegulator, rettelser mottas med takk. Men hva er den andre saken, med 3 blå ledninger inn på? Det er ikke noe skilt eller informasjon på denne. Har to motorer, og disse er i forbindelse med dynamoen på den ene motoren. På den andre motoren finner jeg ikke noe lignende, hverken laderegulator eller "dingseboms" Bilde: Sitér dette innlegget Link to post
Joerg Becker Svart 3.Mai.2010 Del på Facebook Svart 3.Mai.2010 Råttend skillediode. Og den andre dynamoen ble kanskje byttet en gang? Jørg Sitér dette innlegget => Husk: Sier du ikke noe, da sier du "Ja". => Leser Du også på Båtplassens MARKED ? => Link til egne nettsider Sterling Power, Balmar, Victron, egen FAQ (tips feilsøking mm), osv. Link to post
Kaptein_Kaos Svart 3.Mai.2010 Del på Facebook Svart 3.Mai.2010 Hei ! Ser ut som om dette er en skillediode fra Shure Power Sitér dette innlegget Link to post
Mart0n Svart 3.Mai.2010 Del på Facebook Svart 3.Mai.2010 Bare som en oppklaring, skillediode blir brukt for at en dynamo skal kunne lade mer enn 1 batteribank og uten at batteribankene er koblet sammen. Noen slike skillere vil lade bank 1 fortere enn bank 2, slik at f.eks startbatteri blir ladet før forbruksbanken. /MartOn Sitér dette innlegget Link to post
Lego Svart 3.Mai.2010 Emnestarter Del på Facebook Svart 3.Mai.2010 Jeg må gå gjennom hele 12V systemet ombord, har en mistanke om at det er litt i overkant infløkt. Er det mulig at mine to dynamoer er koblet sammen til å lade både forbruk og start? Og er dette i tilfelle mulig uten ekstra utstyr? Sitér dette innlegget Link to post
Ingar Svart 3.Mai.2010 Del på Facebook Svart 3.Mai.2010 Ja, det er det, men ut fra det som har fremkommet kan det virke som om den ene dynamoen bare lader kun en av bankene, mens den andre lader begge banker via skillediodene. Evnt. at begge dynamoer er tilkoblet skillediodene. her er det bare å følge kabler... Sitér dette innlegget Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.