Jump to content

Lufting av motor med extra "føde/trykkpumpe,hvor plassere?

fanntomas

Recommended Posts

baatmotor2.jpg

Har mye styr med å få luftet motoren min. En gammel sliter BMC, 1.5.

Tenkte å montere en pumpe, for å få gjort dette lettere. En ting er når man er forberedt på jobben, men noe annet hvis man er ute på sjøen og må til på dette.

I fjor brukte jeg 3-4 timer på å få liv i klumpen igjen :-)

Her er rekkefølgen på kretsen.

Dieseltank-vannutskiller-fødepumpe-finfilter-dieselpumpe-motor.

Kan jeg eventuelt sette den fastmontert mellom dieseltank og vannutskiller.... kan jeg trykke diesel forbi fødepumpa???

Hvordan er det ved bruk av motoren,,suger den diesel igjennom den pumpa jeg eventuelt monterer??? Det er vel forskjellige typer der og!!!

Bildet ble lite....vet ikke hvordan jeg får det større!!!

Hei.

Jeg har nettopp montert elektrisk fødepumpe på min Yanmar 4JHE. Og jeg koblet den inn i stedet for den mekaniske, flyttet bare slangene fra den mekaniske til den elektriske. Og så satte jeg en slangestump mellom inngang og utgang på den manuelle slik at den har litt diesel å jobbe med og ikke kjører tørr. Kan være greit å koble tilbake dersom den elektriske svikter. Dette fungerer utmerket.

Lars H.

Lars H. Helgesen, "Kapteinen" på Trudelutt (Saga27) med hjemmehavn i Son, Oslofjorden

Nettsteder jeg drifter: trudelutt.com oljepionerene.no Skipshunden vår

Som Paschuan i Soten sa på 1920-tallet: Ja, inte är jag mätt, men törstig är jag.

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

• Create New...