thomi Startet 4.Mai.2010 Link til dette innlegget Startet 4.Mai.2010 Hei Jeg tok båtførerprøven en gang på slutten av 90 tallet men kan ikke finne beviset noe sted. Er det noen som vet om det finnes et register i Norge hvor jeg evt står og kan få ettersendt en kopi som jeg kan ha på innern når jeg er ute å kjører båt? Tenkte kanskje noe a'la biltilsynet.no ?? mvh Thomas Sitér dette innlegget Link to post
Eppa Svart 4.Mai.2010 Link til dette innlegget Svart 4.Mai.2010 Kontakt Norsk Test. Sitér dette innlegget Link to post
Gromling70 Svart 4.Mai.2010 Link til dette innlegget Svart 4.Mai.2010 Norsk Test som Eppa sier. De finner deg i databasen og gir deg et nummer. Så må du sende mail med opplysninger om deg, samt dette nummeret og passbilde. Så får du tilsendt nytt båtførerbevis. OBS! Koster noen kroner. Rundt 300kr mener jeg å huske Sitér dette innlegget Link to post
johan2 Svart 4.Mai.2010 Link til dette innlegget Svart 4.Mai.2010 (redigert) mitt kort forsvant også på 90tallet(tror jeg). jeg fikk beskjed om å sende tapsmelding til politiet, med forklaring osv.så skulle det gå en runde i den berømte mølla, så skulle jeg få et papir tilsendt som jeg kunne sende til de som styrer med utstedelse av båtf.bevis. så det kan hende det blir en litt kronglet vei å gå. Redigert 4.Mai.2010 av johan2 (see edit history) Sitér dette innlegget Link to post
Gromling70 Svart 4.Mai.2010 Link til dette innlegget Svart 4.Mai.2010 Har mitt "papir" båtførerbevis enda. Som jeg fikk på 90-tallet en gang. Mener det ikke er gyldig lengre, derfor bestilte jeg nytt. Så båtførerbevis i plast slik som vanlig førerkort må vel bestilles uansett? Sitér dette innlegget Link to post
Gudrun Svart 4.Mai.2010 Link til dette innlegget Svart 4.Mai.2010 Her er noen ord om temaet tapt Båtførerbevis: http://www.norsktest.no/bfp/duplikatutstedelse/ Sitér dette innlegget Link to post
Gromling70 Svart 4.Mai.2010 Link til dette innlegget Svart 4.Mai.2010 Har mitt "papir" båtførerbevis enda. Som jeg fikk på 90-tallet en gang. Mener det ikke er gyldig lengre, derfor bestilte jeg nytt. Så båtførerbevis i plast slik som vanlig førerkort må vel bestilles uansett? http://www.lovdata.no/cgi-wift/ldles?doc=/...03-0259.html#19 § 19. Overgangsbestemmelse Personer født 1. januar 1980 eller senere som innehar kvalifikasjonsbevis uten bilde plikter ved søknad å skifte ut dette med båtførerbevis innen 1. mai 2010. Alle som har "papir" båtførerbevis må altså skaffe seg nytt plast bevis. Sitér dette innlegget Link to post
Poseidon Svart 4.Mai.2010 Link til dette innlegget Svart 4.Mai.2010 .....Alle som har "papir" båtførerbevis må altså skaffe seg nytt plast bevis. NEI!!!!! Det er en stygg feilinformasjon. Det som gjelder er at alle som har bevis UTEN BILDE må skaffe seg et nytt for at det skal være gyldig. Alle gamle papirbevis MED BILDE er fortsatt gyldige! Sitér dette innlegget Med vennlig hilsen POSEIDON Link to post
Gromling70 Svart 4.Mai.2010 Link til dette innlegget Svart 4.Mai.2010 Det er sikkert riktig det du sier Poseidon. MEN, mitt gamle båtførerbevis med bilde er ikke gyldig. Det står "Gyldig til xx.xx.xxxx" på det gamle. Det var utstedt i år 2000. Sitér dette innlegget Link to post
Sjeldenutpå Svart 4.Mai.2010 Link til dette innlegget Svart 4.Mai.2010 Kan ikkje heile romertallrekka. Men x er vel 10. xx er 20 , xxx er 30, men xxxx ? då skar det seg .... Sitér dette innlegget Yanmar 6LYA-STP 340hk Link to post
Poseidon Svart 4.Mai.2010 Link til dette innlegget Svart 4.Mai.2010 Det er sikkert riktig det du sier Poseidon. MEN, mitt gamle båtførerbevis med bilde er ikke gyldig. Det står "Gyldig til xx.xx.xxxx" på det gamle. Det var utstedt i år 2000. Det du forteller der er fullstendig nytt for meg. Det er så nytt at jeg nesten har vanskelig for å tro det Jeg har nemlig personlig utstedt ganske mange tusen båtførerbevis, sirlig utfyllt for hånd og klebet inn bilder. Det gjorde jeg også i årene omkring 2000, men jeg kan ennå ikke huske å ha utstedt ett eneste båtførerbevis med gyldighet begrenset til en viss dato. Det høres rett og slett utrolig ut . . . . . Sitér dette innlegget Med vennlig hilsen POSEIDON Link to post
Gromling70 Svart 4.Mai.2010 Link til dette innlegget Svart 4.Mai.2010 Skal kvalitetssikre påstanden min senere i dag. Men mener å huske at grunnen til at jeg bestillte nytt bevis var at mitt gamle var gått ut på dato. Sæbø: Har du ikke sett denne? Ten ten ten ten xx.xx.xxxx var selvfølgelig ment som dato format . dagens dato 05.05.2010 Sitér dette innlegget Link to post
Wicma Svart 4.Mai.2010 Link til dette innlegget Svart 4.Mai.2010 Alle gamle papirbevis MED BILDE er fortsatt gyldige! Har mitt bevis i fra 1978 med bilde, på det bilde er jeg 14 år. Tror jeg henger det opp som en kurositet i salongen i båten. Sitér dette innlegget Link to post
Poseidon Svart 4.Mai.2010 Link til dette innlegget Svart 4.Mai.2010 Heng det opp i gullramme For du har vel allikevel ditt D5L-sertifikat intakt? Sitér dette innlegget Med vennlig hilsen POSEIDON Link to post
Gromling70 Svart 4.Mai.2010 Link til dette innlegget Svart 4.Mai.2010 Legger meg flat. Det var ingen "gyldig til" dato på det gamle papir beviset med bilde. Sitér dette innlegget Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.