Jump to content

Hvem styrer registeret over båtførerbevisene?

thomi

Recommended Posts

mitt kort forsvant også på 90tallet(tror jeg). jeg fikk beskjed om å sende tapsmelding til politiet, med forklaring osv.så skulle det gå en runde i den berømte mølla, så skulle jeg få et papir tilsendt som jeg kunne sende til de som styrer med utstedelse av båtf.bevis. så det kan hende det blir en litt kronglet vei å gå.

Redigert av johan2 (see edit history)
Har mitt "papir" båtførerbevis enda. Som jeg fikk på 90-tallet en gang. Mener det ikke er gyldig lengre, derfor bestilte jeg nytt. Så båtførerbevis i plast slik som vanlig førerkort må vel bestilles uansett?

http://www.lovdata.no/cgi-wift/ldles?doc=/...03-0259.html#19

§ 19. Overgangsbestemmelse

Personer født 1. januar 1980 eller senere som innehar kvalifikasjonsbevis uten bilde plikter ved søknad å skifte ut dette med båtførerbevis innen 1. mai 2010.

Alle som har "papir" båtførerbevis må altså skaffe seg nytt plast bevis.

Det er sikkert riktig det du sier Poseidon. MEN, mitt gamle båtførerbevis med bilde er ikke gyldig. Det står "Gyldig til xx.xx.xxxx" på det gamle. Det var utstedt i år 2000.

Det du forteller der er fullstendig nytt for meg. Det er så nytt at jeg nesten har vanskelig for å tro det :smiley::smiley:

Jeg har nemlig personlig utstedt ganske mange tusen båtførerbevis, sirlig utfyllt for hånd og klebet inn bilder. Det gjorde jeg også i årene omkring 2000, men jeg kan ennå ikke huske å ha utstedt ett eneste båtførerbevis med gyldighet begrenset til en viss dato.

Det høres rett og slett utrolig ut . . . . . :smiley:

Med vennlig hilsen POSEIDON

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

• Create New...