Worry II Startet 4.Mai.2010 Link til dette innlegget Startet 4.Mai.2010 Jeg har en Sleipner pakkboks fra 1985, med oljebeholder ca 60 cm over, med kun 1 slange rett ned i simringen foran pakkboksen. Jeg finner ikke noe info om denne på nett. Kun på den nyere med 2 slanger fra oljebeholderen, og denne vet jeg at må luftes ! Er det noen som har tilsvarende som meg, som vet om denne må luftes på noe vis ? Jeg har etterfyllt olje 15W-30 for 1. gang på 3 sesonger, men lurer på om jeg må foreta noen form for lufting ? Sitér dette innlegget Link to post
olpi Svart 4.Mai.2010 Link til dette innlegget Svart 4.Mai.2010 (redigert) Lufting gjøres ved sjøsetting når båten har vært på land. .. og ja disse pakkboksene kan gjerne luftes ved å slakke på slangeklemmer mot pakkboksen og la luften komme ut. Stikk forsiktig inn en skrutrekker så kommer luften ut. Før den langst pakkboksen så ikke gummien skades. Du kan jo selv kjenne på pakkboksen under gange så kjenner du hvor varm den blir. I høyere fart/turtall blir det ofte svært varmt hvis du ikke har luftet. Sjekk når noen andre kjører båten. Synes det som nevnt er fornuftig å foreta luftingen ved sjøsetting mens du fremdeles har kranstroppene rundt båten i tilfelle noen skulle gå galt. Det blir fort veldig vått da PS! Hvis du mister en del olje så kan også simringer være modem for utskifting. Det gjelder også hvis du ser at oljen blir grumset pga vann. Det er 3 simringer i denne pakkboksen. Redigert 4.Mai.2010 av OLPI (see edit history) Sitér dette innlegget Link to post
Worry II Svart 4.Mai.2010 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 4.Mai.2010 Takk for godt svar, OLPI ! Jeg ser vel luft komme opp til oljebeholder når jeg gjør dette ? Regner med at lokket må være av ! Sitér dette innlegget Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.