Enzo Svart 11.Mai.2010 Link til dette innlegget Svart 11.Mai.2010 og er normalt bundlet med en hauggammel kartpakke. Hva betyr bundlet med ? Sitér dette innlegget Link to post
Å i sava Svart 11.Mai.2010 Link til dette innlegget Svart 11.Mai.2010 Da lærte jeg også noe nytt. Ser at "Bistas" bekrefter lengre nede i tråden at det er CMapECS som "SveinHa" påpeker er en piratversjon. "Slammingen" av Bistas kom før dette var bekreftet - men men ... Sitér dette innlegget Link to post
SveinHa Svart 11.Mai.2010 Link til dette innlegget Svart 11.Mai.2010 Kartene i seg selv er en enhet (CM93) og programmet for å vise kartene (CMapECS) en annen. Flere enheter sammen kalles gjerne på godt norsk en "bundle" eller pakke. Sitér dette innlegget Mine kjøretøy pr i dag: "NittiNitti": -90 Land Rover 90, "Bimbo": -93 BMW R1100RS, "Helmut": -08 Knaus Sunliner 808 Grunnet intensiv sensur og shadowbanning har jeg forlatt Fakebook, Insta og Twitter for godt, dere finner meg på https://mewe.com/i/sveinhauge og Telegram Mahatma Gandhi, 1869-1948: Vaksinasjon er en barbarisk praksis og en av de mest fatale av alle vrangforestillinger som er aktuelle i vår tid. Samvittighetsfulle motstandere av vaksinasjon bør om nødvendig stå alene mot hele verden for å forsvare sin overbevisning. Barnevaksiner Link to post
Superkul Svart 11.Mai.2010 Link til dette innlegget Svart 11.Mai.2010 Flere enheter sammen kalles gjerne på godt norsk en "bundle" eller pakke. oi det må i såfall være karmøyskt?? Sitér dette innlegget Prosjekt Draco-2100 Link to post
GeirT Svart 11.Mai.2010 Link til dette innlegget Svart 11.Mai.2010 (redigert) en viktig ting, dette er cmapecs programm, får forsatt ikke dette til å finne GPS,en. Han skriver vitterlig at han har Cmap ESC - dette svirrer rundt som piratkopi sammen med TelChart og kart for mer eller mindre hele verden. La oss nå være ærlige - vi vet alle det pågår. Men det er riktig at CMAP brukes på PC og at flere kartprogrammer benytter disse, uansett må man kjøpe kartene for at det skal være lovlig vare. Geir PS. Jeg gidder ikke trekke meg fra ett utmerket forum av denne grunn. Det er personer her inne som er direkte skadelidende av disse ulovlighetene Oppfordrer moderator å ta kontakt med trådstarter, mulig han ikke vet hva han innlater seg på. Redigert 11.Mai.2010 av GeirT (see edit history) Sitér dette innlegget Geir Link to post
Tilde Svart 11.Mai.2010 Link til dette innlegget Svart 11.Mai.2010 Her står det litt om kopiering av de nyere versjonene av TELCHART. Så får man tolke som man vil om det å kopiere gir lovlige brukerversjoner. Sitér dette innlegget Link to post
wilhelmb Svart 12.Mai.2010 Link til dette innlegget Svart 12.Mai.2010 (redigert) Folk som ikke vil annet enn å slenge dritt til trådstarter har ingenting i tråden hans/hennes å gjøre! Jævla store E-peniser ute å går her... "Uskyldig til det motsatte er bevist..." er det vel noe som heter, og sånn burde det være på et forum Fordi om man sitter trygg forran pc-skjermen sin og ikke kan få seg "en over kjeften", betyr ikke det at det er fritt frem for å slenge dritt til folk! Jeg har ikke sett at trådstarter har skrevet at programvaren hans er ulovlig, men jeg kan spekulere så mye jeg vil. Ta kritikk på PM!!! God langhelg *skrivefeil Redigert 12.Mai.2010 av wilhelmb (see edit history) Sitér dette innlegget Link to post
Tilde Svart 12.Mai.2010 Link til dette innlegget Svart 12.Mai.2010 Folk som ikke vil annet enn å slenge dritt til trådstarter har ingenting i tråden hans/hennes å gjøre! Jævla store E-peniser ute å går her... Hva er problemet ditt? Det er så enkelt at Båtplassen ikke ønsker å ha diskusjoner omkring ulovlige produkter og aktiviteter. Dette går greit fram hvis du leser vilkårene som du har krysset av for å være med som medlem her. Det er tidligere i tråden kommet fram hva slags programvare og kartsystem dette er, og disse er begge pr definisjon ulovlige kopier. Båtplassen som nettsted er privat drevet og jeg forstår godt at Ingar ønsker å holde "rene linjer" i forhold til dette. Likeledes bør vi som brukere respektere kjørereglene her på BP for at det fortsatt skal være det unike nettstedet som det er. God bedring Sitér dette innlegget Link to post
GeirT Svart 12.Mai.2010 Link til dette innlegget Svart 12.Mai.2010 Du glemte .... men det var vist ikke nødvendig. Geir Sitér dette innlegget Geir Link to post
Tilde Svart 12.Mai.2010 Link til dette innlegget Svart 12.Mai.2010 Du glemte .... Geir Jeg... Sitér dette innlegget Link to post
hifo Svart 12.Mai.2010 Link til dette innlegget Svart 12.Mai.2010 Min c-map på bærbar pc , fungere helt flott den. Sitér dette innlegget dummeste jeg har hørt. Ikke OT-moderator. Link to post
Polarn Svart 12.Mai.2010 Link til dette innlegget Svart 12.Mai.2010 Kan man med c-map på pc koble til en gps og få sannvisning? Evt, hvordan fungerer det? Sitér dette innlegget Eneste miljøvennlige er å kjøre grønt, host..hark <Gjør det ordentlig eller gi faen!> -->Vinner av OT-Entusiast 2011<-- Link to post
Capitaine Svart 14.Mai.2010 Link til dette innlegget Svart 14.Mai.2010 Jeppesen (CMap) har aldri levert gratis kartmateriale eller tillatt bruk av ulovleg kopierte kart. Du få ringe C-map og spørre dem. Men det er riktig at CMAP brukes på PC og at flere kartprogrammer benytter disse,uansett må man kjøpe kartene for at det skal være lovlig vare. Det er personer her inne som er direkte skadelidende av disse ulovlighetene. At det er personer her inne som er direkte skadelidende av at det benyttes piratkopier av kartprogram og elektroniske kart, tolker jeg slik at noen brukere av baatplassen.no tjener penger på å selge lovlige originalversjoner av disse. Og det er ikke noe galt med det. Men istedet for å angripe i hovedsak bare en person slik som i denne tråden, ville det ikke vært bedre å fokusere på opphavet til at det eksisterer en mengde piratkopier tilgjengelig for gratis nedlasting på internett, eller gjør dere allerede det? Bare for å ha nevnt det, benytter jeg selv kun lovlig software, og jeg forsvarer ei heller ulovlig programvare, men det er enkelt å finne piratprogram på nettet for gratis nedlasting for dem som tør og vil. Kanskje dere heller burde flytte fokuset over på nettsteder som tilbyr slik gratis og ulovlig nedlasting? Det hadde etter mitt syn vært mer tillitsvekkende enn å ha gå til angrep på en enkelt person slik som i denne tråden. Og C-map ECS med tilhørende kartprogram kan neppe ha den store verdien i dag slik jeg har skjønt det, med sin gamle og utdaterte kartdatabase, og et program som i utgangspunktet ikke var ment som et fullverdig kartprogram. Og at det er mulig å piratkopiere lovlig programvare for så å legge den ut på nettet for nedlasting, forteller ikke det at programvaren ikke er fullgod og har mangler som muliggjør nettopp dette? Kanskje produsent og/eller forhandler selv bør gå gjennom sine softwaresystemer og forbedre og kvalitetssikre disse da det tydeligvis er mulig å kopiere dem. Sitér dette innlegget Link to post
Ingar Svart 14.Mai.2010 Link til dette innlegget Svart 14.Mai.2010 Det er personer her inne som er direkte skadelidende av disse ulovligheteneOppfordrer moderator å ta kontakt med trådstarter, mulig han ikke vet hva han innlater seg på. Problemet er altså at det er en umulig oppgave for oss å vurdere disse sakene, vi kan ikke opptre som politi. En annen sak er at mange skal ha blitt tatt for å bruke ulovlig kopierte program etter at Politi/Kystvakt nå har begynt å kontrollere navigasjonsutstyr. Sitér dette innlegget Link to post
Ingar Svart 14.Mai.2010 Link til dette innlegget Svart 14.Mai.2010 Problemet er altså at det er en umulig oppgave for oss å vurdere disse sakene, vi kan ikke opptre som politi. En annen sak er at mange skal ha blitt tatt for å bruke ulovlig kopierte program og kart etter at Politi/Kystvakt nå har begynt å kontrollere navigasjonsutstyr. Sitér dette innlegget Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.